MADE BY VACULIK
StoryEditor

Nežná revolúcia nie je minulosťou. Pripomína si ju projekt November89today

27.11.2019, 09:40
Autor:
redred
Za projektom stoja študentskí lídri z roku 1989, o identitu projektu sa postarala agentúra MADE BY VACULIK.

November89 je iniciatíva lídrov študentského hnutia z Novembra 1989, ktorej cieľom je zdieľať čo najviac informácií z obdobia študentských protestov pre nasledujúce generácie študentov. Tento projekt bol spustený  17. novembra v symbolickom čase 17:11, v deň 30. výročia Nežnej revolúcie a zároveň Medzinárodného dňa študentstva.

Za projektom stojí Občianske združenie November 89, založili ho študentskí lídri z novembra 1989 – Zuzana Mistríková, Filip Vagač, Boris Strečanský a Juraj Vaculík. Na internetovej adrese november89.today budú postupne pribúdať exkluzívne a doteraz nepublikované materiály z osobných archívov. Tento projekt je prvým zo série obsahových projektov, ktoré iniciovali pôvodní študentskí lídri z Novembra 89. Obsah tvorí séria dokumentov November TV, kampaň na sociálnych sieťach, kniha rozhovorov, magazín pre školy, zber dát a fotoarchív.

„Aj po 30 rokoch sú študenti tým katalyzátorom a aktivátorom tém, ktoré si spoločnosť musí sama sebe položiť, zodpovedať a riešiť. A za posledné roky sa ukázalo, že mladí ľudia sú rozumní, uvedomujú si , že sami sebe pripravujú budúcnosť a formujú v akej spoločnosti, v akom štáte, akej krajine budú žiť,“ povedal Juraj Vaculík, líder študentského hnutia z novembra 89 a člen občianskeho združenia November 89.

O celú identitu projektu od návrhu loga, s použitím originálneho loga Karola Rossmányho z roku 1989, až po celkový dizajn a obsah webu sa postarala agentúra MADE BY VACULIK, ktorej zakladateľom je práve Juraj Vaculík.

„Chceli sme dnešným študentom teraz pri 30. výročí odovzdať vedomie, že sú hýbateľmi spoločnosti a formujú si vlastnú budúcnosť,“ vysvetľuje zmysel iniciatívy Vaculík. Cieľom lídrov študentského hnutia je vytvoriť materiály na vzdelávanie dnešnej mladej generácie, odovzdať jej svoje skúsenosti a podporiť pokračovanie študentského aktivizmu. Ďalej vysvetľuje, prečo je potrebná široká publicita: „Študenti môžu spraviť aktivity, ísť príkladom, byť avantgardou, ku ktorej sa pripojí niekoľko desiatok alebo stoviek tisíc ľudí. Na to, aby sa začali veci meniť, musí byť opäť dosiahnutá kritická hranica ľudí, ktorých zjednotí túžba po slobode, spravodlivosti a lepšej krajine.“

Oslavy 30. výročia pádu železnej opony priniesli niekoľko výnimočných projektov. Snahou iniciatívy November89today však nie je týmito projektmi vynikať, konkurovať. Jej cieľom je prepojiť spoluprácu partnerov, ktorí sa venujú téme novembra 1989, a hlavne dlhodobo, nielen počas okrúhleho výročia, dokumentovať, publikovať a deliť sa o mnohé, doteraz nezverejnené dokumenty, príbehy a fakty a iniciovať ich reflexiu. Súčasťou spolupráce sú renomovaní odborní partneri, historici, dokumentaristi, ale i mladá generácia influencerov, ako aj významní mediálni partneri.

Projekt November 89 Today vznikol v spolupráci s partnermi Telekom, ČSOB, O2, ku ktorým čoskoro pribudnú ďalší.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 11:38