StoryEditor

Využitie umelej inteligencie v reklamných kampaniach je realitou už aj na Slovensku

02.12.2019, 08:30
Autor:
pzpz
Nástroj je určený najmä pre malé firmy a podnikateľov.

Množstvo menších firiem či jednotlivcov nemá k dispozícii dedikovaný marketingový tím, resp. naň nemajú rozpočet a preto hľadajú také reklamné riešenia, ktoré im nezaberú veľa času, či už v rámci plánovania alebo samotného nasadenia. A pre biznisy je najdôležitejšia návratnosť investícií do akejkoľvek reklamnej kampane.

Spoločnosť Google preto na slovenskom trhu uvádza reklamný nástroj „inteligentné kampane“, ktorý napĺňa všetky spomenuté atribúty – jednoduchosť, úsporu času a reálne výsledky. Nástroj je určený najmä pre malé firmy a podnikateľov/jednotlivcov, pričom bol navrhnutý tak, aby nebol náročný na implementáciu, šetril čas a v neposlednom rade priniesol merateľné výsledky, ktoré sú pre malé firmy a podnikateľov na prvom mieste. 

Inteligentné kampane sú súčasťou služby Google Ads. Využívajú technológiu strojového učenia na optimalizáciu a tvorbu relevantných reklám v online prostredí na základe informácií, ktoré im poskytne samotná firma, firemná webstránka a tiež informácie uvedené v rámci služby Moja Firma na Googli. Firmy a podnikatelia si sami nastavia ciele, ktoré sú z ich pohľadu najdôležitejšie ako napríklad zvýšenie počtu prichádzajúcich volaní, predaja a návštevnosti webstránky či zvýšenie počtu návštevníkov samotného obchodu.

 „Inteligentné kampane umožňujú firmám vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút naprieč rôznymi kanálmi a týmto spôsobom im pomáhajú dosiahnuť aj reálne výsledky. Po nastavení základných parametrov sa k slovu dostáva naša technológia strojového učenia, ktorá dokáže kampaň optimalizovať so zameraním sa na to, čo je primárnym cieľom podnikateľa – inzerenta,“ hovorí Kim Spalding, globálna produktová riaditeľka pre oblasť reklamy v sektore malých a stredných podnikov v spoločnosti Google.

Vďaka strojovému učeniu je možné len za niekoľko minút vytvoriť rôzne varianty reklám, ktoré je možné nasadiť či už priamo vo Vyhľadávači alebo v rámci Obsahovej siete Google, ktorá zahŕňa vyše 3 milióny webstránok a aplikácií.

Inteligentné kampane poskytujú firmám dôležité informácie a prinášajú prehľad o tom:

  • ako sa darí ich reklame
  • aké sú ich reklamy efektívne pre upútanie pozornosti potenciálnych zákazníkov
  • koľkokrát si zákazník pozrel ich reklamu a ako na ňu reagoval (išiel na webstránku, zavolal a pod.)
  • ako často si potenciálni zákazníci pozreli ktorúkoľvek verziu reklamy
  • ako často ľudia klikli na ktorúkoľvek verziu reklamy
  • ako často ľudia využili tlačidlo „Zavolaj“, keď sa reklama zobrazila v mobilnom zariadení
  • ako často ľudia klikli na firmu v Mapách Google po zobrazení reklamy a prípadne sa nechali k firme aj odnavigovať

Ako Inteligentné kampane pomáhajú malým firmám a podnikateľom rásť sa dozviete v tomto videu.

Viac informácií o inteligentných kampaniach nájdete v Centre pomoci pre Google Ads.

01 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 02 - Modified: 2023-07-13 12:27:17 - Feat.: - Title: Úplná novinka Google: Prinášajú svojho chatbota. Dostupný je už aj na Slovensku! 03 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani 04 - Modified: 2023-05-10 07:21:40 - Feat.: - Title: Je AI naozaj revolúciou vo vyhľadávaní? Aké riziká so sebou prináša a čo sa bude musieť stať s legislatívou? (anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-05-10 07:20:52 - Feat.: - Title: Začína sa nová éra vyhľadávania na internete. Stratí SEO svoj význam?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 22:32