V Strossle nám tento rok odbehne 900+ kampaní, 3.000+ kreatív a 4M+ reklamných klikov. Niektoré sa držia našich odporúčaní viac, iné menej. Niektoré sú tak klikanejšie, iné naopak.
Tak napríklad je to zvláštne, ale na obrázku vyššie sú príklady najklikanejšej a najmenej klikanej kampane spomedzi všetkých. Dokázali by ste si tipnúť ktorá je ktorá?
Ja veru nie. Obidve mi prídu úplne v pohode, pekné, obsahové. A napriek tomu je v klikanosti stonásobný rozdiel.
Naučil som sa po celej tej dobe práce s obsahom už ani neodhadovať. Lebo čím viac to sledujem, tým viac zisťujem, že vlastne tomu vôbec nerozumiem. Urobíte 10 rovnako kvalitných kreatív a 8 z toho vás výsledkovo sklame. 9. bude priemer a 10. vystrelí.
Existujú síce všeobecné pravidlá, typu že známe mená (Sagan a podobne), “pravdivé príbehy”, sexy témy, či chudnutie fungujú lepšie ako makroekonomické analýzy z Blízkeho Východu. Keď napíše médium článok o tom, že v chudobnom mestečku v Afrike postavili školu a černoškovia majú nádej na lepšiu budúcnosť, bude to mať 150 klikov. Keď iné médium napíše, že Angeline Jolie vykukla bradavka, bude mať 150.000 klikov.
Ale dajte ku sebe dve podobné titulky a nie je šanca to určiť. Kto vám tvrdí, že to dokáže, si vymýšľa a môžete sa s ním pokojne staviť, 8 z 10 razov vyhráte.
Moje top odporúčanie je navrhnúť kreatívy najlepšie ako viete, ale inak sa odosobniť od vlastného názoru. Pustite, otestujte a odmerajte si. Potom uvidíte, čo vám funguje lepšie. Nemusíte sledovať len mieru preklikov – ak máte za cieľ napr. vyplnenia dotazníkov, tak môže byť CTR aj milión, stále to bude slabé, ak budete mať 0 vyplnení.
Tí zvedaví, ktorí prišli až sem a hľadajú výsledok minikvízu, správnu odpoveď sa dočítate na konci článku najklikanejších kampaní za november.