Ako budú vyzerať sociálne siete v roku 2020 je otázka, ktorú si niektorí z nás kladú už zopár mesiacov. Rok 2020 sa bude niesť v duchu viacerých trendov.
1. Slová silnejšie, ako fotky
Tento trend v roku 2020 zmení všetko, čo ste doteraz o dĺžke popisov na Instagrame počuli. Čoraz viac si môžeme už teraz všímať, že influenceri a iní tvorcovia obsahu na Instagrame sa neboja vo svojich postoch písať dlhé popisy o svojich skúsenostiach, receptoch alebo názoroch, a často krát ste sami seba prichytili, ako takýto dlhý post čítate. Tento trend bude napredovať aj v tomto roku a fotky sa vo veľa prípadoch stanú len akýmsi doplnkom pre samotný post.
2. Ešte viac virtuálnych influencerov
Štatistiky hovoria jasne. Minulý rok interakcie s virtuálnymi influencermi boli a sú násobné väčšie, ako s tými skutočnými. Odpoveď je jasná, je to niečo nové, čo tu doteraz nebolo. Reálnych influencerov, teda ľudí je naozaj veľa, ale tých vytvorených cez počítač je skutočne málo, a preto priťahujú pozornosť.
Najväčšia hviezda spomedzi všetkých virtuálnych influencerov, @lilmuqueala, sa môže pochváliť spoluprácami s tými najlepšími značkami, ako napríklad Prada, Burberry alebo Calvin Klein, kde si zahrala v reklame s modelkou Bellou Hadid.
Na Slovensku po virtuálnom influencerovi pre svoju kampaň siahol napríklad aj náš dlhoročný klient Renault pre kampaň modelu Renault KADJAR.
3. AR filtre všade a veľa
Trend AR filtrov rastie každý deň, vďaka spusteniu aplikácie Spark Studio AR pre vytváranie AR filtrov si môže dnes vytvoriť vlastný AR filter takmer hocikto.
Influenceri a tvorcovia budú mať zas šancu replikovať svoje obľúbené filtre z aplikácie VSCO pre svojich followerov a dať im možnosť aspoň na 24 hodín mať podobný obsah, ako ich obľúbení influenceri.
4. Instagram shopping so všetkým, čo k tomu patrí
Minulý rok sme sa dočkali dlho očakávaného Instagram shoppingu, ktorý sme mohli vidieť na množstve zahraničných profilov. IG shopping dnes môže mať takmer každý jeden e-commerce na Slovensku. Stačí, aby mal svoj feed prepojený s business managerom. V tomto roku očakávame spustenie možnosti dokončenia nákupu priamo v aplikácii, a to už naozaj nebudeme musieť opustiť Instagram. Funkcia dokončenia nákupu je dostupná momentálne iba pre vybrané profily na území USA.
5. Video obsah, na ktorom budeme závislí
Rastúcu popularitu sociálnej siete TikTok zachytil minulý rok určite každý, táto nová situácia je jednoznačnou príčinou, prečo to na IGTV zíva prázdnotou a IGTV pôsobí viac ako informačný kanál, než ako miesto plné zábavy. Tieto všetky fakty vie aj samotný Instagram, a preto je veľká šanca, že budúci rok sa dočkáme funkcie, ktorá nám umožní zrýchľovať video, pridávať hudbu a rôzne efekty tak, ako sme zvyknutí na TikToku alebo Snapchate.
Značky budú mať jedinečnú možnosť, ako využiť tento obsah pre svoje kampane.
Blog vyšiel na stránke agentúry Visibility.