StoryEditor

Top 5 trendov, ktoré môžeme očakávať v roku 2020 na sociálnych sieťach

Virtuálni influenceri, video aj AR filtre, trendov je hneď niekoľko.

Ako budú vyzerať sociálne siete v roku 2020 je otázka, ktorú si niektorí z nás kladú už zopár mesiacov. Rok 2020 sa bude niesť v duchu viacerých trendov.

1. Slová silnejšie, ako fotky

Tento trend v roku 2020 zmení všetko, čo ste doteraz o dĺžke popisov na Instagrame počuli. Čoraz viac si môžeme už teraz všímať, že influenceri a iní tvorcovia obsahu na Instagrame sa neboja vo svojich postoch písať dlhé popisy o svojich skúsenostiach, receptoch alebo  názoroch, a často krát ste sami seba prichytili, ako takýto dlhý post čítate. Tento trend bude napredovať aj v tomto roku a fotky sa vo veľa prípadoch stanú len akýmsi doplnkom pre samotný post.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

⁣ I miss my mornings in Paris ?⁣ ⁣ Neviem, čo sa deje, či je niečo vo vzduchu, alebo sme zle naladení z udalostí v posledných dňoch, ale po mojich včerajších stories mi píše veľmi veľa ľudí, aké ťažké obdobie zažívajú a nevedia sa z toho celého vymotať. Raz som v jednej Oshovej knihe čítala príbeh o tom, ako dal jeden muž druhému (myslím, že podriadený cisárovi) tajný odkaz, ktorý si mal cisár pozrieť keď bude čeliť vojne, alebo akejkoľvek ťažkej situácii a taktiež nech ten odkaz aplikuje aj na tie najšťastnejšie situácie jeho života. Prišiel ten deň, kedy prežíval veľkú bolesť a odkaz si pozrel. Stálo na ňom: “pominie to”. Tým mu chcel povedať, že nič netrvá večne, ani peklo keď ním prechádzame. Ale nemali by sme si príliš ulietať ani na naoko najšťastnejších momentoch, pretože všetko je len nachvíľu, všetko pominie. Ultimátnym šťastím je životná rovnováha. A posledná vec, ktorú vám chcem povedať je to, že je úplne v poriadku si poplakať, dostať to zo seba von, dovoliť si cítiť sa smutno, nemať presne definovanú predstavu o budúcnosti, nemať dokonalý plán pre život. Všetko, čo má prísť k vám naozaj príde, iba buďte sami sebou a “ono” vás to na tú správnu cestu už navedie. Nehovorím, že to bude ľahké, ale bude to stáť za to. ⁣ #BeReal ??

Príspevok, ktorý zdieľa Moma (@martinahornakova),

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Na obidva pôrody som sa tešila. Brala som to ako supiš dobrodružstvo s najväčším prekvapkom na konci. Ten s Tobiášom si pamätám z nejakého dôvodu od prvého momentu trochu matnejšie, tento do detailu od začiatku až po koniec ??‍♀️ Ida sa narodila v piatok 9 augusta po rýchlych, ale za to super intenzívnych 2,5 hodinách. Kontrakcie som si predýchavala v sprche, čo najviac pomáhalo a teda bez Tomáša pri sebe si to celé predstaviť absolútne neviem. Ako sa stupňovali, tak kričím, nech volá niekoho, že mám najviac potrebu už tlačiť a zo sprchy mi pomohol na posteľ. Prišla pani doktorka Šebíková, ktorej z celého srdca najviac ďakujeme za supiš pôrod. Z čakacej izby sme sa už ani nikam nepresunuli, nechala ma predýchať poslednú kontrakciu, nakázala zapreť jednu nohu o ňu druhú o sestričku a Idúšik bol po pár kontrakciách von. Je to veru celé jeden veľký zázrak kamoškovia. ❤️❤️❤️ (samozrejme som si to najviac odmakala, aj pokričala)

Príspevok, ktorý zdieľa Basa Stevulova (@basastevulova),

2. Ešte viac virtuálnych influencerov

Štatistiky hovoria jasne. Minulý rok interakcie s virtuálnymi influencermi boli a sú násobné väčšie, ako s tými skutočnými. Odpoveď je jasná, je to niečo nové, čo tu doteraz nebolo. Reálnych influencerov, teda ľudí je naozaj veľa, ale tých vytvorených cez počítač je skutočne málo, a preto priťahujú pozornosť. 

Visibility

Najväčšia hviezda spomedzi všetkých virtuálnych influencerov, @lilmuqueala, sa môže pochváliť spoluprácami s tými najlepšími značkami, ako napríklad Prada, Burberry alebo Calvin Klein, kde si zahrala v reklame s modelkou Bellou Hadid.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

I am here. That is my truth. #MYTRUTH #MYCALVINS

Príspevok, ktorý zdieľa Miquela (@lilmiquela),

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

No one else can define our own truths. #MYTRUTH #MYCALVINS

Príspevok, ktorý zdieľa Miquela (@lilmiquela),

Na Slovensku po virtuálnom influencerovi pre svoju kampaň siahol napríklad aj náš dlhoročný klient Renault pre kampaň modelu Renault KADJAR.

3. AR filtre všade a veľa

Trend AR filtrov rastie každý deň, vďaka spusteniu aplikácie Spark Studio AR pre vytváranie AR filtrov si môže dnes vytvoriť vlastný AR filter takmer hocikto.

archív Spark AR Studio

Influenceri a tvorcovia budú mať zas šancu replikovať svoje obľúbené filtre z aplikácie VSCO pre svojich followerov a dať im možnosť aspoň na 24 hodín mať podobný obsah, ako ich obľúbení influenceri.

VSCO

4. ​Instagram shopping so všetkým, čo k tomu patrí

Minulý rok sme sa dočkali dlho očakávaného Instagram shoppingu, ktorý sme mohli vidieť na množstve zahraničných profilov. IG shopping dnes môže mať takmer každý jeden e-commerce na Slovensku. Stačí, aby mal svoj feed prepojený s business managerom. V tomto roku  očakávame spustenie možnosti dokončenia nákupu priamo v aplikácii, a to už naozaj nebudeme musieť opustiť Instagram. Funkcia dokončenia nákupu je dostupná momentálne iba pre vybrané profily na území USA.

Instagram

​5. Video obsah, na ktorom budeme závislí

Rastúcu popularitu sociálnej siete TikTok zachytil minulý rok určite každý, táto nová situácia je jednoznačnou príčinou, prečo to na IGTV zíva prázdnotou a IGTV pôsobí viac ako informačný kanál, než ako miesto plné zábavy. Tieto všetky fakty vie aj samotný Instagram, a preto je veľká šanca, že budúci rok sa dočkáme funkcie, ktorá nám umožní zrýchľovať video, pridávať hudbu a rôzne efekty tak, ako sme zvyknutí na TikToku alebo Snapchate.

Značky budú mať jedinečnú možnosť, ako využiť tento obsah pre svoje kampane. 

Blog vyšiel na stránke agentúry Visibility.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 14:16