Aj financie sú téma, ktorá je ľuďom blízka a zaujíma ich. Vďaka novinárskym skúsenostiam našich redaktorov vieme, že k nej patrí aj otázka dôchodkov. Treba ju však podať tak, aby čitateľa naozaj zaujala, čo nie je vždy jednoduché.
Primárnym cieľom komunikácie Tatra banky s ich agentúrou ZenithMedia pri prezentovaní doplnkového dôchodkového sporenia Comfort life bola najmä edukácia spotrebiteľa. Oblasť doplnkového dôchodkového sporenia je totiž stále pre mnohých ľudí veľkou neznámou.
Aj v tomto zmysle sme navrhli tri témy, z ktorých si klient vybral aj favorita redakcie s titulkom Koľko si toho budeme môcť dovoliť? Takto budú vyzerať dôchodky o tridsať rokov. Cieľová odhadovaná čítanosť bola pritom 5 000 prečítaní.
Budúcnosť dôchodkov sa týka všetkých
Článok sme spracovali skôr spravodajsky, využívajúc štatistiky a predpoklady inštitúcií, ktoré sa tejto oblasti venujú. Jednoduchým jazykom sme objasnili význam demografického vývoja. Číslami, ale aj vyjadreniami vedúceho oddelenia produkt manažmentu DDS Tatra banky sme čitateľom priblížili situáciu. Z nej (žiaľ) jasne vyplýva, že žiadne rapídne zvyšovanie dôchodkov v budúcnosti zrejme nebude a podľa všetkého ostanú v takej hladine ako v súčasnosti.
Zdôraznili sme, že ak si človek chce uchovať aj po odchode do dôchodku určitý životný štandard, je vhodné nespoliehať sa len na štát, ale sporiť si na vlastný účet už dnes. Klienta a jeho produkt sme prirodzene priblížili v druhej časti článku. Okrem informácií o DDS Comfort life v texte si čitatelia mohli pozrieť aj názorný graf. V samotnom článku boli 2 prekliky a uzatvárala ho výrazná CTA výzva.
Článok si prečítalo vyše 60 000 ľudí
Čakali sme, že táto téma u čitateľov zarezonuje, a náš predpoklad sa potvrdil. Článok 13-násobne prekonal cieľovú odhadovanú čítanosť. Cena za klik na článok tak bola pre klienta necelé 3 centy vrátane tvorby obsahu.
- Zobrazenia spolu: 65 008
- Priemerný strávený čas: 3:20
- Zdieľania: 156
- Prekliky na web klienta: 551
- Diskusné príspevky: 324
Správanie čitateľov na webe klienta
Podľa výsledkov od mediálnej agentúry ZenithMedia bolo zaujímavé aj správanie používateľov prichádzajúcich z Topiek na web klienta. S bounce ratom 20,51 percent išlo o výrazne najúspešnejší formát. Veľmi dobrý bol aj priemerný strávený čas na stránke klienta – vyše 1 minúty. Z tohto hľadiska išlo o jeden z top výsledkov pri použitých formátoch. V oblasti získavania konverzií tiež dosiahol natívny článok v tomto prípade lepšie výsledky ako niektoré použité performance formáty, celkovo išlo o druhý najlepší konverzný pomer. „S článkom sme boli veľmi spokojní. Priniesol naozaj rekordnú čítanosť a v spolupráci budeme určite pokračovať,“ uzatvára Linda Lalinská z oddelenia komunikácie a stratégie značky v Tatra banke.