Aj v tomto roku pokračujeme v rubrike, v ktorej predstavujeme talenty z agentúr. Rok 2020 otvára Milan Čanky, Head of Creative & Strategy v agentúre SCR interactive.
Milan sa v reklame pohybuje približne šesť rokov. Najskôr začínal na strane klienta ako marketingový manažér, podľa jeho slov si vtedy prešiel všetkým od návrhu merchu, dizajnu kamenných predajní, organizovania eventov, cez návrh a tvorbu e-shopu a jeho následnú optimalizáciu a propagáciu až po business plán.
"Po troch rokoch som túto loď opustil a nejakú dobu som fungoval ako freelancer. Nakoniec som sa dostal na pohovor do SCR interactive, kde som zaujímal o pozíciu na PPC špecialistu, zobrali ma ako accounta a skončil som tam, kde mi to asi najviac vyhovuje, ako kreatívny stratég," vysvetľuje Milan.
Popíšte váš rok 2019 jednou vetou.
Bol lepší ako 2018 a dúfam, že horší ako 2020.
Čo najdôležitejšie si naplánujete na rok 2020?
Z pracovného hľadiska je toho pomerne dosť, tak vyberiem z toho súkromného. Rád by som sa opäť vrátil k môjmu dobročinnému projektu, ak sa to tak dá nazvať – Nebuď lama a pomôž, ktorý som spustil pred dvomi rokmi a vďaka kamarátom a známym sa nám podarila vyzbierať celkom pekná suma pre Detskú onkológiu v Banskej Bystrici. Bohužiaľ, minulý rok kvôli pracovnému vyťaženiu a zlému timingu nato nebol čas. Verím, že tento rok sa k tomu už dostanem a podarí sa nám opäť trošku pomôcť.
Ako rád trávite čas, keď nepracujete?
Myslím, že ako väčšina ľudí. Je to čas strávený s najbližšími, najčastejšie nejakým aktívnym oddychom. Radi s priateľkou cestujeme, ale na to nie je až tak veľa času, ako by sme chceli. Keď je chuť a nálada, tak si prečítam nejakú knihu a po ceste za klientmi na mítingy a porady je to asi počúvanie väčšiny marketingových podcastov dostupných na Slovensku.
Čokoľvek, čo rád sledujete alebo vás inšpiruje?
V poslednom čase je to asi Kevin Hart, ktorý ma celkom inšpiroval a jeho reality séria na Netflixe Don’t F**k this up. Páči sa mi jeho nasadenie a odhodlanosť dosiahnuť to, čo si zaumienil, tvrdo na tom pracuje, ale popri tom nezabúda na rodinu a najbližších. Dá sa povedať, že tá séria úplne zmenila môj pohľad na neho ako osobu.
Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).
Ako som spomenul, radi s priateľkou cestujeme a k srdcu nám prirástlo Španielsko, kam sa vraciame vždy dvakrát do roka. Takže vyskúšať si žiť v Barcelone na minimálne pol roka by som raz určite chcel zažiť.
Čo by ste ešte chceli tento rok zažiť?
Tieto veci neplánujem, takže uvidíme, čo tento rok prinesie a kam ma zavedie.
Ktorá zahraničná a slovenská kampaň bola podľa vás najlepšia a prečo?
Je toho naozaj veľa, čo sa mi páči a neviem vybrať jednu, ale extrémne si cením, keď je značka odvážna a nebojí sa ísť aj do kontroverzných tém, ktoré sú v spoločnosti. Napríklad je to Dove s kampaňou prirodzenej krásy, Nike s americkým futbalistom Colinom Kaepernickom a Benetton s Unhate kampaňou.
A na Slovensku toľkokrát spomínaná kampaň od TRIAD-u pre Absolut - Slovensko žije všetkými farbami.
S akou postavou z filmu alebo seriálu sa najviac stotožňujete?
Thomas Shelby. Neviem či je to úplne stotožnenie, ale páči sa mi vytvorená záhadnosť príbehu okolo jeho postavy.
Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?
Asi to bola paradoxne neobjektívna kritika, na základe ktorej som sa rozhodol odísť zo starej roboty a pracujem tam, kde pracujem, čo ma nesmierne baví a napĺňa, takže nakoniec to bolo k niečomu dobré.
Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?
Konečne by som si pozrel všetky uložené seriály a filmy v mojom zozname na Netflixe, lebo ich tam nie je málo.
Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?
Myslím, že za rok 2019 bola jednou z najvyhľadávanejších otázok v Google: Ako sa zbaviť mravcov? Takže zaručene pravdivou odpoveďou by sa pomohlo veľa ľuďom na Slovensku.
Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?
Okrem práce pre SCR pomáham kamarátovi s marketingom pre jeho spoločnosť, kde sme všetci “zamestnanci“ kamaráti. Spoznali sme sa ešte pred samotným založením firmy a ideme spoločne za cieľom, ktorý sme si stanovili. Samozrejme, celá firma žije heslom "Work Hard, Party Harder", takže to stojí zato.