Spoločnosť dm drogerie markt prichádza s celoročnou imidžovou kampaňou, ktorej hlavnou myšlienkou je zmena, pretože práve v zmene sa skrýva potenciál človeka. Chce tak prispieť k osobnému rozvoju každého jednotlivca tým, že ho motivuje, aby vyšiel zo svojich zabehnutých koľají a začal si užívať život.
Štart novej kampane roku 2020 sa nesie v duchu vnútornej krásy a jej cieľom je vyvolať v ľuďoch optimizmus v prospech zmeny. Prostredníctvom cielených otázok chce priviesť zákazníkov k zamysleniu sa, pretože ak niekto túži po zmene, musí ju najprv pripustiť v sebe samom. Po nej bude nasledovať téma vonkajšej krásy, ďalej téma udržateľnosti a kampaň bude ukončená témou Vianoce – sviatok, ktorý spája.
Každá etapa sa spája s individuálnym farebným spektrom, pričom pri prvej téme, kráse zvnútra, ide o studené odtiene modrej. Samostatným farebným spektrom disponujú v rámci kampane aj významné produktové kategórie: pánska kozmetika – odtiene sivej, opaľovacia kozmetika – odtiene žltej a hnedej, domácnosť – odtiene tyrkysovej a dieťa – svetlé odtiene žltej. Tieto farebné spektrá sú počas celého roka využívané v rámci produktovej komunikácie.
Komunikačnou podstatou celej kampane sú otázky, ktoré sú kladené, ale odpovedať na ne si musí každý sám. V prípade produktovej komunikácie sú metaforickou odpoveďou na položenú otázku produkty, ktoré sú na vizuále zobrazené.
„Naša kampaň je viac než len bežnou reklamnou kampaňou. Je zároveň impulzom, ktorý má podporovať osobný rozvoj človeka, pretože každý človek je iný a má individuálne nadanie. A len ten, kto má chuť vydať sa novou cestou, odhalí nové perspektívy a plnohodnotne využije svoj potenciál. Ale mnohí sa často zmeny boja, hoci veľa vecí hovorí v jej prospech. Rozhodnutie pre niečo neznáme totiž znamená, že musíme opustiť vlastnú komfortnú zónu, a to je mnohokrát úzko spojené práve so strachom. Z tohto dôvodu mnohí zotrvávajú v životných situáciách, ktoré ich nerobia šťastnými. Prekonať tento strach je práve to, k čomu chceme ľudí svojou novou kampaňou inšpirovať,“ povedala na margo kampane Nicol Noseková, manažérka marketingu spoločnosti dm drogerie markt.
Kampaň je nasadená v televízii, v podobe piatich variantov. V rádiu ide o imidžový spot, ktorý nie je zameraný na podporu predaja, ale nadväzuje na prvú fázu kampane, ktorou je krása zvnútra, teda spomalenie z rýchleho tempa v živote a starostlivosť o seba.
Vizitka kampane:
Názov kampane: Zmena
Štart kampane: január 2020
Kreatívny koncept a produkcia kampane: ReTALE Marketing und Werbegesellschaft m. b. H, Rakúsko