V týchto časoch sme svedkami presúvania a rušenia veľkých medzinárodných podujatí z dôvodu pretrvávajúcej globálnej obavy z koronavírusovej epidémie. Celkovo bolo dodnes zrušených alebo odložených množstvo známych konferencií, výstav, veľtrhov a iných podujatí. Niektoré boli zrušené na základe nariadenia vlád, iné zrušili organizátori z vlastnej iniciatívy alebo na podnet vystavovateľov, ktorí takto chcú ochrániť svojich zamestnancov.
Základnými vlastnosťami dobrého marketingového manažéra by mali byť pozitívne myslenie za každých okolností a zdravá fantázia. Na budúci vývoj a nové trendy budú najlepšie pripravení tí, ktorí dokážu rozpoznať príležitosť aj v krízovej situácii, majú odvahu experimentovať a zároveň sú schopní sústrediť sa na hlavnú víziu.
Event marketing je odvetvie, ktoré takýmito opatreniami utrpí najviac
Preto je dnes event marketing motivovaný k tomu, aby viac kooperoval s technologickými odvetviami, vďaka čomu vznikajú príležitosti pre nový typ udalostí, ktoré prinesú iný typ zážitku a skúsenosti.
Ak sa vaša spoločnosť v tomto čase rozhoduje o zrušení plánovaných riadených udalostí, a práve ste otvorili krízové scenáre, rozhodne nestrácajte nádej. Existuje spôsob, ako je možné zachrániť event aj vašu komunikáciu, a to s pomocou nových technológií na platformách riadených virtuálnych udalostí.
10 krokov, ktoré by ste si mali pripraviť:
1. pokúste sa poistiť si udalosť
2. stanovte si jasné ciele, ktoré chcete dosiahnuť pomocou svojich riadených udalostí
3. zadefinujte si priority a možnosti trasformácie vízie a komunikačnej stratégie do online prostredia
4. identifikujte si, kto je vaša cieľová skupina a kde sa nachádza v online prostredí
5. zostavte svoj tím pre realizáciu udalostí v online prostredí - event koordinátora, režiséra, scenáristu pre storytelling, grafikov a operátorov
6. vytvorte obsah a assety z fyzických produktov, ktoré sú použiteľné aj v online priestore - videá, infografika, rozhovory, korporátne materiály
7. pripravte vašich spíkrov na digitálnu interpretáciu svojich vízií a posolstiev
8. vytvorte si zoznamy emailovych adries a kontaktov v ľahko importovateľnej podobe
9. informujte svojich partnerov a dodávateľov o svojich plánoch, nech majú aj oni dostatočný priestor na prípravu
10. pripravte informačnú promo-kampaň prechodu do online priestoru.
Čo sa dá pripraviť už teraz?
Nápad na tento článok vznikol na základe diskusie odborného fóra profesionálov na živé prenosy vo virtuálnej realite, ktorého členom je aj agentúra a3.boot. Diskusia sa týkala požiadavky organizátorov ženevského autosalónu 2020, ktorý sa mal uskutočniť 5. -15. marca 2020, na presun eventu do online alebo virtuálneho prostredia v krátkom čase. Nakoľko výstava bola pripravená a tiež boli naplánované rôzne živé udalosti a odborné diskusie, diskusná skupina riešila hlavne otázku technologickej pripravenosti realizácie eventu na virtuálnych platformách.
Zároveň sa účastníci diskusie snažili vytvoriť postupy pre vystavovateľov pre novú a rýchlu marketingovú komunikáciu v digitálnom priestore, zrealizovať digitalizáciu kontentu a nastavenia procesov. Naša odpoveď znela jasne - sme pripravení, ponúkame hotové a overené riešenia a máme už reálne skúsenosti s realizáciou virtuálnych udalostí. Nakoniec, pre extrémne krátky čas a nariadenie švajčiarskej vlády o zhromažďovaní občanov počas epidémie koronavírusu, bol event v celom rozsahu zrušený.
O niekoľko dní neskôr spoločnosť Facebook oznámila zrušenie a transformáciu svojej najväčšej developerskej konferencie F8 do virtuálneho prostredia. Konferencia sa bude alternatívne realizovať pomocou technológie virtuálnej reality, v ktorej Facebook momentálne zastáva pozíciu lídra a stane sa určite referenčným a najväčším podujatím, zrealizovaným vo virtuálnom online priestore.
Technológie v kombinácii s dobrou marketingovou stratégiou môžu v prípade zrušenia udalosti zabezpečiť, že obsah, ktorý ste mali pripravení pre účastníkov a divákov, či už vo forme prezentácie, vystavenia produktu alebo jeho prezentácie formou show, prednášky s hviezdnou osobnosťou, či diskusie - nebude stratený. Ak sa správne pripravíte, tak všetku svoju komunikáciu budete môcť zrealizovať a vysielať z akéhokoľvek miesta na svete.
Virtuálna udalosť je internetová akcia, ktorá využíva virtuálne alebo reálne prostredie na prezentáciu produktov, služieb, workshopov, prednášok, diskusií, či iného obsahu a jeho následnú virtuálnu transformáciu do online prostredia. Pokým rečníci a prezentátori sa skutočne nachádzajú na mieste udalosti, odkiaľ sa vysielajú živé prenosy, všetci účastníci tejto akcie sú vzdialení a majú prístup k virtuálnej udalosti prostredníctvom internetu. Virtuálna udalosť môže prebiehať aj na viacerých miestach súčasne a následne sa prenáša naživo účastníkom v jednom čase, pričom sa do streamu pridávajú videá, spoty alebo prezentácie.
Kombináciou nových technológií a dobrej marketingovej stratégie je možné nielen zvrátiť riziko vonkajšieho ohrozenia vašej udalosti, ale je možné dosiahnuť synergický marketingový efekt. Vzhľadom k jedinečnosti vytvoreného kontentu je možné osloviť väčší počet užívateľov pri rozumnej finančnej náročnosti.
V konečnom dôsledku tieto riešenia už nie sú len alternatívou face-to-face udalostí, ale umožňujú naplniť marketingové očakávania a komunikačné ciele v kratšom čase a za menej peňazí a navyše spôsobom, ktorý bude ešte viac personalizovanejší a bude príťažlivý aj pre nastupujúce generácie spotrebiteľov.
Slovensko monitoruje situáciu
V súvislosti s ochorením COVID-19 Na Slovensku nebol doteraz potvrdený výskyt ochorenia COVID-19 (koronavírus). Všetkých 195 doteraz preverených vzoriek bolo negatívnych. V súvislosti s novým koronavírusom bol zriadený krízový štáb, ktorý všetky ďalšie kroky precizuje na pravidelných zasadnutiach.
Ministerstvo zdravotníctva a Úrad verejného zdravotníctva situáciu monitorujú a verejnosť bezodkladne informujú prostredníctvom médií, sociálnych sietí a svojich webových portálov, najdôležitejšie informácie sú zhrnuté na stránke MZ SR a na stránke ÚVZ SR.