Matej Kolarovský pracuje pre slovenskú pobočku Group M v pozícii Head of Operations a zároveň je aj predsedom Správnej rady IAB Slovakia. A aby toho nebolo málo, je zároveň DIMAQ Master trénerom, čo je vzdelávací a certifikačný program pre seniorných marketérov a digitálcov. Spoznajte Mateja viac "out of office", ale napriek tomu stále "online".
Pre akých top klientov pracujete?
Slovak Telekom, SLSP, PSS a Birell. Minulý rok sme s prácami pre klientov Prvá stavebná sporiteľňa a Plzeňský Prazdroj - S Birellom nenafúkaš vyhrali Flemu Awards.
Čo považujete za highlight svojej kariéry alebo nejaké zlomové momenty?
Oslovenie spoločnosťou GroupM Slovakia na spoluprácu v roku 2014 a mať možnosť budovať celu programatickú infraštruktúru v rámci najväčšej skupiny na Slovensku.
Na akých konferenciách vás ako spíkra môžeme stretnúť?
Zväčša ide o konferencie, kde sa hovorí o digitáli - Digital Rulezz, IAB eventoch, DIMAQ Akadémii. O programatiku som hovoril napríklad pre český portál Mediaguru.
Čo je vašou srdcovkou v online?
Športové výsledky.
A v "offline"?
Akákoľvek aktivita vonku, či už šport, práca, prechádzka...
Kde čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu?
Knihy, blogy, interné vzdelávania a sharovanie informácií.
Ak by ste mali dať slovenským marketérom iba jednu radu, aká by to bola?
Pri akýchkoľvek marketingových aktivitách používajte zdravý sedliacky rozum.
Čo zaujímavé ste si naplánovali v tomto roku?
Vždy sa snažím pozerať na dlhodobé, strednodobé a krátkodobé ciele. Z dlhodobého hľadiska je to príprava projektov či produktov, ktoré by sa mohli stať realitou o dva - tri roky. Zo strednodobého hľadiska štart veľkého projektu, ktorému sa venujem už približne jeden a snáď v priebehu prvého polroka ho rozbehnem (žiaľ, nemôžem byť konkrétnejší). Z krátkodobého hľadiska sa mi v januári narodil tretí syn, takže minimálne v prvých mesiacoch roka sa budem viac venovať rodine :).
Chybami sa človek učí. Aká bola vaša prvá veľká online chyba, "prúser"?
V online sa azda každému, kto riešil kampane, stalo, že zle nastavil budget kampane a minulo sa oveľa viac. Nie som výnimka.
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo a prečo?
Nie som veľmi šikovný "domáci kutil", takže určite by som bol rád zručnejší v manuálnych prácach, prípadne v opravovaní zariadení v domácnosti.
Ktorá otázka z digitálu je pre vás najťažšia a naopak najľahšia?
Začnem tou najťažšou. Určite je to vždy otázka ohľadne predikcie budúcich trendov nakoľko v digitále je ťažké identifikovať trend aj na budúci rok. Predpovedať, čo bude v rozpätí najbližších troch až piatich rokov, je takmer nemožné. Najľahšou otázkou je, či treba investovať do digitálneho marketingu. Jasné, že treba:).