StoryEditor

Inšpirácia: Modriny, nedokonalé telá či sila ženy. Takto svetové značky oslavujú MDŽ

07.03.2020, 16:17
Autor:
redred
Nechajte sa inšpirovať svetovými kampaňami. A jednou slovenskou.

Značky na Slovensku si nenechajú ujsť príležitosť – Medzinárodný deň žien. Z veľkej časti ponúkajú zľavy na svoje produkty, a väčšinou si na svoje prídu najmä značky kozmetiky. Pre inšpiráciu sme pre vás pripravili ukážky kampaní, ktoré si osvojili známe značky v zahraničí minulý rok. Pozrite, ako sa im vydaril Medzinárodný deň žien. Prehľady kampaní priniesli viaceré portály ako digitalagencynetwork.com či boredpanda.com. 

Volkswagen – My Favourite Things

Indický trh je pre mnohé značky trhom, kde hľadajú živé témy o právach a postavení žien. A darí sa im to v celku dobre. Automobilka pripravila na Deň žien ukážku divokej jazdy autom, z ktorého nakoniec vystúpi žena, študentka medicíny a profesionálna pretekárka.  

Calvin Klein – #MyCalvins

Calvin Klein sa pozrel na rozdielnosti, ktoré každá žena má a ktoré ju robia krásnou. A ako inak, s týmito rozdielnosťami zavítal na Ázijský trh. Mimochodom, práve ázijský trh a postavenie žien v ňom si zobrala americká módna značka minulý rok za svoje. Cieľom kampane bolo ukázať, že značka má niečo pre každú ženu – nech už nosí akúkoľvek veľkosť. Ukázať tak chcela všetky možnosti spodnej bielizne, ktoré Calvin Klein pre ženy prináša. V spote uvidíte ženy so silným príbehom, ktoré rozprávajú o svojom živote a prekážkach, ktorým musia čeliť. Práve preto, alebo napriek tomu, že sú ženy. 

PAY PAL

Podobným spôsobom ako Calvin Klein na to išiel aj veterán Pay Pal. Ten predstavil niekoľko žien pracujúcich na manažérskych pozíciách, aby porozprávali, čo zo ženského sveta prenášajú do toho biznisového. V prípade Pay Palu nejde o jednorázový výstrelok, ktorým by chceli v kampani upútať. Pay Pal dlhodobo podporuje ženský leadership. O to kampani viac veríme.

Netflix – Make Room

Na kampaň najali herečku Uzo Aduba, ktorú môžeme poznať zo seriálu Orange is the new black. Kampaň mala dostať na výslnie tých, ktorým zatiaľ Hollywood nedal príliš priestor (room). Herečka tak odkrýva skryté príbehy rôznych talentov, ktorí zatiaľ nemali možnosť prejsť komplikovaným a niekedy tvrdým svetom Hollywoodu. Hlavný claim kampane je: svet je plný možností ale aj hraníc. A Netflix sa práve na Deň žien pokúsil dať možnosť tým, ktorí zatiaľ nenašli svoje uplatnenie.

Reebok – Bruises Can Be Good

Opäť sa ocitáme na indickom trhu, tentokrát si ženské postavenie v tejto stále nerozvinutej krajine osvojil Reebok. A konečne máme na Deň žien aj sociálny experiment. Hlavnú tému si zobrali domáce násilie, ktoré podľa prieskumu V Indii zažíva každá štvrtá žena. Reebok cez kampaň, ktorú hľadajte pod názvom #BruisesCanBeGood, upozorňuje na to, ako potrebné je vzdelanie o sebaobrane pre ženy už v mladom veku. V sociálnom experimente ukážu publiku dobitú ženu s modrinami. Ľudia v publiku majú síce zhrozený výraz potom, ako ženu uvidia, značka ale modriny vníma pozítívne - ako známku fyzickej odhodlanosti bojovať s prekážkami. Kampaň podporuje ženy, ktoré sú odhodlané bojovať fyzicky, mentálne a tiež svojím sociálnym postavením. Rovnako Reebok patrí k značkám, ktoré si tému žien a ich postavenie v spoločnosti osvojili už pred časom. Aj preto patrí k tým hodnovernejším.

Othercare

Ak ste hľadali v ostatných kampaniach kus autenticity či reálneho zobrazenie žien, dočkali ste sa. Značka Othercare predstavila desať žien – matiek, ktoré boli odhodlané pred kamerami priznať, ako im tehotenstvo zmenilo telo, a vôbec z toho nie sú frustrované. Fotky boli reálne bez použitia photoshopu.

Po výpravných kampaniach, ako sme na ne zvyknutí zo zahraničia, máme jeden krátky a výstižný copywriterský kúsok od Tiffany and co.  

V piatok sme spoznali najlepšie digitálne projekty na Slovensku vďaka súťaži Digital Pie, ktorú organizuje ADMA spolu s themarketers.biz. Top agentúrou sa stala agentúra THIS IS LOCCO, ktorá zahviezdila videom, na ktorom parkuje žena. Video pripravili pre Hyundai Slovensko presne na Deň žien. Ako počas galavečera priznala samotná agentúra – produkcia videa vyšla na niekoľko pár desiatok eur, výsledky však v súťaži vyniesli agentúre jasné víťazstvo.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 21:38