StoryEditor

BMW sa mení. Predstavuje novú vizuálnu identitu

10.03.2020, 14:43
Autor:
redred
Okrem loga sa mení celkový prístup značky. Ide o druhý prípad kompletnej zmeny značky v automobilovom priemysle.

Po 20 rokoch má BMW novú korporátku identitu. Odštartovala ju novým logom. To bude po novom transparentné, a bude hovoriť, že značka je otvorená a komunikuje jasnejšie.

Do centra pozornosti sa dostáva zákazník. Otvorenosť značky má spočívať v tom, že zákazníci alebo aj tí, ktorí len zvažujú stať sa zákazníkmi, majú cítiť väčšiu dostupnosť značky, prívetivosť a dôležité budú pre vedenie firmy vzťahy ako také. Práve priateľskosť, otvorenosť by mala zo značky vyžarovať. Tlačová správa spoločnosti tiež hovorí o tom, že zmena nie je len vo vizuálnej identite, ale aj v celkovom prístupe značky – dôraz bude klásť na technológie a prepojenia, ktoré majú značku charakterizovať.

Značka chce týmto krokom vyhovieť nárokom, ktoré na ňu kladie digitálny svet. Aj preto je logo viac použiteľné v digitálnom prostredí, v ktorom je dôležité, aby bolo variovateľné. BMW ako značka bude od 3. marca, kedy novú identitu spustila, vyjadrovať silu charakteru, ktorá zabezpčí modernú nadčasovú prítomnosť v online aj offline svete, vysvetľuje tlačová správa.

Tešíť sa tak môžeme v prvom rade na priesvitnosť loga. Či a akou zmenou prejdú predajne zatiaľ nie je známe. Známe ale je, že značka si necháva preklenovacie obdobia do mája 2021, kedy zmení všetky komunikačné kanály, výstavy, tlačivá, reklamy. Nové logo je zatiaľ výzvou aj pre samotnú značku, ktorá sa ho rozhodla používať zatiaľ spolu s pôvodnou verziou. Tá zostane aj na externom a internom označení predajní, ako aj na samotných vozidlách.

BMW sa tak po niekoľkých mesiacoch pridalo k Volkswagenu, ktorý pristúpil ku kompletnej zmene vizuálnej identity pristúpil v septemberi minulého roka.

V prípade Vokswagenu išlo o najväčšiu zmenu v histórii. Rovnako zmenu spustil, ako inak, úpravou loga. To v prípade Volkswagenu má byť použiteľnejšie pre digitálny svet, doteraz bolo bielej a modrej farby, teraz pribudol ďalší modrý odtieň a hlavnú úlohu zohráva jednoduchosť. Logo bude vôbec prvýkrát sprevádzať aj zvuk.

A automobilka išla ešte ďalej - zmena nastane aj v hlase, ktorý niekoľko desaťročí sprevádzal reklamy. Doteraz to bol mužský hlas, ktorý bude nahradený ženským teplým hlasom znejúcim sebavedome a príjemne. Či ide o reakciu na celkový spoločenský dopyt, sa v tlačovej správe neuvádza.

S celkovou grafickou premenou prichádza aj zmena vo vnútri značky - automobilka bude prinášať nové automobily rešpektujúce prostredie, zmení dizajn samotných automobilov a prístup k zákazníkovi. Po novom chce byť viac ľudská, a čomu sa obzvlášť tešíme, je, že automobily bude zobrazovať údajne bez výraznej úpravy vo photoshope – tak, ako ich všetci poznáme z bežných životov, hovorí značka v tlačovej správe. Aj preto si Volkswagen určil príznačne motto tejto zmeny: digital first, no filter.

Pozrite si zmenu Volkswagen značky vo svojej grafickej podobe:

Logo bude môcť byť súčasťou rámu, a teda sa bude môcť tzv. orámovať. Vyzerať bude takto:

Variácie, v ktorých bude môcť byť použiteľné logo:

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. september 2024 08:29