Cannes Lions
StoryEditor

Najväčší festival kreativity Cannes Lions zvažuje presunutie na október

11.03.2020, 12:00
Autor:
redred
Cannes Lions by sa tak pridal k ďalším marketingovým a reklamným eventom, ktoré boli zrušené alebo pozastavené.

K zrušeným celosvetovým eventom sa možno pridá Cannes Lions, na ktorý všetci z reklamného biznisu celý rok čakajú. Organizátori zatiaľ pre portál adage uviedli, že pôvodný termín 22 - 26. júna platí, avšak zvažujú jeho presunutie na október. 

Rozhodnúť sa chcú organizátori v nadchádzajúcich týždňoch. Nateraz teda nie je nutné rušiť letenky, zástupcovia ale oficiálne vyhlásili, že pozorne sledujú situáciu a nariadenia, ktoré vydávajú jednotlivé úrady v súvislosti s koronavírusom. Ide im predovšetkým o zdravie návštevníkov a spíkrov, uvádzajú vo vyhlásení. Vo Francúzku, kde sa festival pravidelne koná už vyše šesťdesiat rokov, si vírus vyžiadal skoro 20 obetí. 

Podobné rozhodnutie uskutočnili organizátori známeho technologického celosvetového eventu v Texase SXSW. Ten je definitívne zrušený z rovnakého dôvodu. Ešte pred niekoľkými dňami vyhlásili, že event sa konať bude, no následne zmenili rozhodnutie. Hlavní spíkri vrátane CEO Twitter, TikTok či zástupcov Mashable svoju účasť zrušili, následne organizátori festival zrušili. Ide o prvé zrušenie eventu vôbec v jeho 34 ročnej histórii. Návštevnosť sa pritom každoročne šplhá k 400 000 účastníkom a vynáša 350 miliónov dolárov.

​A zrušenie zvažuje aj susedný festival v Česku Marketing festival, ktorý na svojej stránke uvádza vyjadrenie: "10. marca 2020 Ministerstvo zdravotníctva zakázalo eventy pre viac než 100 ľudí. Túto extrémne komplikovanú situáciu riešime s rečníkmi, dodávateľmi i úradmi, preto prosíme o trpezlivosť - o ďalšom postupe budeme informovať tento týždeň. Zatiaľ pozastavujeme predaj vstupeniek. Pre viac informácií sledujte náš Twitter účet."

Väčšina svetových a lokálnych eventov sa z dôvodu koronavírusu, ktoré sa mali organizovať v marci a apríli zrušilo. Z rovnakého dôvodu k presunutiu konferencie LOTE na iný termín pristúpili aj Stratégie.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 08:41