Spravodajská platforma CNN Prima News odhaľuje ďalšiu časť svojej marketingovej kampane a prechádza z fázy teasingu do fázy stavajúcej na zásadných momentoch, ktoré poznačili životy nás všetkých.
Televízna skupina Prima vynaloží na reklamnú kampaň rádovo desiatky miliónov korún. Bude to doposiaľ najväčšia kampaň Primy. Multikanálová kampaň súčasnou fázou nekončí, v ďalších týždňoch bude ďalej naberať na intenzite. Termín štartu novej stanice Prima tají, očakáva sa však do niekoľkých týždňov.
Spravodajský kanál CNN Prima News bude podobne ako kanál Prima PLUS, oficiálne šírený aj na území Slovenskej republiky.
„Kde ste boli, keď...“
„Sieť CNN si svoju jedinečnú pozíciu na poli spravodajských televízií vybudovala vďaka veľmi rýchlemu a presnému spravodajstvu. Bola to CNN, ktorá ako prvá priniesla správu o výbuchu černobyľskej elektrárne, v priamom prenose ukázala haváriu raketoplánu Challenger a tiež detailne informovala o pádoch komunistických režimov v strednej a východnej Európe. A podobne bude kanál CNN Prima News už čoskoro sprevádzať divákov sedem dní v týždni významnými udalosťami doma i vo svete,“ hovorí riaditeľ skupiny Prima Marek Singer.
Po prvej fáze kampane, ktorej hlavným motívom bol mikrofón, ktorý sa stane signifikantným komunikačným symbolom spravodajskej platformy, prichádza niekoľko veľmi výrazných vizuálov odkazujúcich na ikonické udalosti doma i vo svete.
„Aktuálna marketingová kampaň je jedným z najvýznamnejších projektov tohto druhu v histórii našej televízie. Preto sme sa zamerali na okamihy z našej nedávnej minulosti, na ktoré ľudia nezabúdajú a navždy zostanú vryté do ich pamäti. Prakticky každý vie, kde bol a čo robil, keď teroristi zaútočili na Svetové obchodné centrum. Prakticky každý v Česku si pamätá chvíle, keď naši hokejisti vyhrali zlatú medailu v Nagane. Podobné okamihy a emócie bude už čoskoro sprostredkovávať platforma CNN Prima News. A my veríme, že po jej štarte už Česko nikdy nebude ako predtým,“ hovorí marketingový riaditeľ skupiny Prima Aleš Pýcha.
Berlínsky múr, Černobyľ, Nežná revolúcia či pád "dvojičiek"
To, že si podobné chvíle ľudia pamätajú celý život, dokazujú aj známe a významné osobnosti v Česku, ktoré FTV Prima oslovila v ankete.
Jeden z motívov zobrazuje pád Berlínskeho múru, ktorý v roku 1989 odštartoval revolúciu vo východnej Európe a stal sa nezabudnuteľným symbolom znovunadobudnutej slobody. Iný motív pripomína haváriu černobyľskej jadrovej elektrárne, ktorá zostáva najvážnejšiou jadrovou katastrofou v histórii ľudstva, ktorej následky mohli pocítiť aj obyvatelia vtedajšieho Československa.
Na rok 1986 a černobyľskú haváriu spomína scenárista a režisér Jiří Vejdělek: „Ten rok bola najsilnejšia hubárska sezóna, akú sme zažili. To, že sa niečo stalo nám zatajili, a my sme sa ten rok radovali, ako všetko strašne veľmi rastie a aké je to veľké.“
Ďalšou významnou udalosťou je útok na Svetové obchodné centrum z 11. septembra roku 2001. Temné hodiny v histórii Spojených štátov s viac ako tromi tisíckami mŕtvych a začiatok celosvetového boja proti terorizmu.
„O teroristických útokoch z 11. septembra som sa dozvedel na operačnej sále. Skončil som ranné operácie a všetci už sme sedeli v odpočinkovej miestnosti a pozerali sa na televíziu. Hovorili sme si, že sa niečo úplne zásadné vo svete zmenilo. A to teda!“ Hovorí český kardiochirurg a prednosta kardiocentra IKEM Jan Pirk.
V kampani nechýbajú ani domáce české udalosti. Nežná revolúcia reprezentovaná ikonickou fotografiou Jána Šibíka. Začiatok revolúcie viedol k oslobodeniu Československa z područia komunistickej totality a znamenal nádej pre milióny Čechoslovákov.
S radosťou na tú dobu spomína aj speváčka Lucie Bílá: „Točila som s Pražským výberom v Brne film - Pražákom, tým je hej. A na ten deň nikdy nezabudnem. To bolo veľké, úžasné a dôležité. Chvála Bohu za to!“
Smutné chvíle naopak nastali v roku 2002. Ťažké povodne s päťsto až tisícročnou vodou zasiahli v Česku stovky tisíc ľudí a znamenali straty cez 70 miliárd korún. Dobre si toto obdobie vybavuje aj tenista Radek Štěpánek: „Tenisové kurty vtedy zmizli z povrchu, hala bola naplnená vodou. Jazdili sme k známym na člne, rovno do štvrtého poschodia doviezť jedlo, pomôcť im. Takže tie chvíle si pamätám, boli hrozne nepríjemné.“
Chvíle radosti a eufórie potom predstavujú aj úchvatné výkony českých športovcov. Celé Česko so zatajeným dychom sledovalo víťazné jazdy lyžiarky a snowboardistky Ester Ledeckej, ktorá získala dve zlaté medaily za super G v alpskom lyžovaní a paralelným slalome na snowboarde. Národ sa potom neuveriteľne zomkol pri víťazných zápasoch českých hokejistov na ZOH v Nagane, odkiaľ si odviezli zlato.
Nezabudnuteľné zážitky si z roku 1998 odniesol aj herec a režisér Vojtěch Kotek: „Keď sme vyhrali Nagano, tak som bol zrovna v škole. To bola snáď jediná situácia, čo si pamätám, keď sme sa v škole smeli pozerať miesto vyučovania na hokej alebo jednoducho na niečo v televízii. Pozerali na to úplne všetci, zostávali sme po škole dlhšie, aby sme to mohli vidieť v tej partii.“
Kreatívny koncept kampane je z dielne agentúry ESPRESOO, na čele ktorej stojí Edo Kauba, dlhoročný kreatívny riaditeľ Euro RSCG, Havas alebo Ogilvy a Vilém Kabzan. Časť kampane na sociálnych médiách potom vznikla v spolupráci s Ondrejom Hüblom, kreatívnym riaditeľom Saatchi & Saatchi.
Základnú grafickú výbavu pripravovalo americké štúdio RENDERON, ktoré pracuje pre televízne giganty ako ABC, NBC, FOX a samozrejme CNN. Na postprodukcii pracoval tím audiovizuálneho štúdia DEPARTMENT pod vedením Michala Pacinu.