Dvojica Sloveniek Veronika Obertová a Michaela Čopíková z Ové Pictures dostali od štúdia Eallin v októbri 2019 ponuku na účasť v tendri na spot pre automobilovú značku Honda.
„Tender sme do dvoch dní na základe styleframu (naskicovaný charakter a pozadie) vyhrali a začala pre nás úplne nová spolupráca,“ opisujú Veronika a Michaela začiatok spolupráce a dodávajú, že nikdy predtým priamo pre japonský trh nepracovali: „Netušili sme, že schvaľovanie a výrobný proces je úplne odlišný ako v Európe, bolo to aj časovo veľmi náročné, pretože ráno na Slovensku bol pre nich večer a opačne. Niektoré veci preto museli byť odovzdané v extrémnych časoch, aby sme dodali materiály, kým je v Japonsku ešte deň.“
Film E-ball bol vytvorený pre Motorshow Tokyo 2019 s konceptom sharovania elektrickej energie a komunitnejšieho prístupu giganta. Hlavnou postavou je mladé dievča, ktoré nabije svoju motorku a cestou mestom pomáha s energiou ďalším ľuďom. Opraví pokazený mixér, kosačku alebo dobije mobil.
„Keďže naratívne rozprávanie je tiež v porovnaní s naším iné ako v Japonsku, spoločne sme nad storyboardami a príbehom sedeli celý tím. Snažili sme sa nájsť kompromis a dosiahnuť čo najrýchlejšie schválenie od klienta. Príbeh nie je príliš komplikovaný, išlo najmä o spracovanie štýlu a celkového pocitu, ktorý chceme dosiahnuť. Všetko prebiehalo cez videohovory, aby sme prepojili Bratislavu, Londýn a Tokyo,“ hovorí o spolupráci kreatívna dvojica.
Ové Pictures pracovali v spojení s londýnskou a tokijskou pobočkou agenta Eallin. Na spote pre Hondu sú podpísané ako režisérky a výtvarníčky. Animáciu zastrešilo slovenské Animoline a obrazovú postprodukciu londýnske štúdio. Hudbu zabezpečili v Japonsku.
Vizitka kampane:
Direction, Art Design: Ové Pictures
Animation: Animoline
Production company: Eallin/Tokyo
Client: Honda
Animátorky z Ové Pictures si v roku 2016 odniesli zo Zlatého klinca cenu za unikátny počin roka Art Prix. Ocenenie získali za kampaň Ľudové vozidlá pre Volkswagen Slovakia.