Pandémia sa podpísala aj pod výrazný pokles počtu darcov krvi. Všeobecná zdravotná poisťovňa preto pripravila online kampaň, ktorou chce vyzvať ľudí k tomu, aby sa stali darcami vzácnej tekutiny. Aktívne tak podporuje celoslovenskú kampaň Valentínska kvapka krvi, ktorú už 27-krát organizuje Slovenský Červený kríž v spolupráci s Národnou transfúznou službou.
Kampaň vznikla v spolupráci s MullenLowe GGK.
„Podporu darcovstva krvi v najväčšej zdravotnej poisťovni považujeme za mimoriadne zásadnú. V poistnom kmeni VšZP máme najviac darcov krvi z celého Slovenska, aj preto je pre nás česť byť v radoch ich podporovateľov. V spolupráci s Národnou transfúznou službou by sme ich radi aj prostredníctvom kampane: „Zo srdca Ti ďakujem, neznámy darca krvi,“ ocenili a vyslovili im úprimnú vďaku,“ povedala Dominika Šulková, riaditeľka marketingu a komunikácie VšZP.
Prečo sa hlavnou myšlienkou stali poďakovania hovorí Vlado Slivka, kreatívny riaditeľ MullenLowe GGK: „Téma darcovstva krvi je z kreatívneho pohľadu náročná najmä v tom, že sme ju už všetci videli stokrát uchopenú rôznymi spôsobmi. Náš pohľad na danú tému vnímame ako originálny v tom, že sme ju napojili na valentínske obdobie, kedy si ľudia navzájom posielajú láskyplné pozdravy. Insightom kampane je, že človek, ktorý potrebuje darovanú krv, vlastne ani nevie, komu sa má poďakovať, keďže ide o anonymnú záležitosť. Tým pádom vlastne en bloc ďakujeme všetkým neznámym darcom krvi a zároveň tým pozývame ďalších vykonať tento šľachetný skutok.“
Špeciálna súťaž
Na podporu kampane VšZP pripravila od Valentína do 20. februára 2022 aj špeciálnu výzvu na sociálnych sieťach. Spoločnosť bude vyzývať k príspevkom k darcovstve - zapojiť sa môžu darcovia, prijímatelia krvi, lekári, aj pacienti. "Takto chceme motivovať a verejne verejne prispieť do diskusie o darcovstve krvi a inšpirovať k tejto mimoriadne dôležitej aktivite aj ďalších ľudí. Troch z nich odmeníme atraktívnymi cenami,“ doplnila Petra Matejka, manažérka oddelenia marketingu a nových médií VšZP.
VIZITKA KAMPANE
Kampaň: Valentínske odkazy
Klient: VšZP
Riaditeľka marketingu a komunikácie: Dominika Šulková
Manažérka marketingu a nových médií: Petra Matejka
Brand manažér: Sandra Miskolcziová
Kreatívna agentúra: MullenLowe GGK
Creative Directior: Vlado Slivka
Art directior: Timotej Kelecsényi
Copywriter: Vlado Slivka, Vlado Križan
Strategic Management: Róbert Cyprich
Production Management: Jozef Hupka
Account Management: Marta Sekerková, Eva Pucherová
Produkcia: MullenLowe GGK
Hudba kampane: Beauty Within – Justin Breame