e-shop, internet, nakupovanieDreamstime
StoryEditor

Českí odborníci si pripravili vzdelávací kurz o e-commerce

15.06.2020, 10:33
Autor:
TSTS
Digisemestr Online priblíži študentom aktuálnu situáciu v rámci českej a slovenskej e-commerce scény.

Svet e-commerce je nevypočítateľný ako more. Niektorými oblasťami preplávate hladko, ale na ďalších vám bude drhnúť dno o plytčinu. Pre všetkých marketérov a e-shopistov je tu preto Digisemestr Online, vzdelávací kurz nabitý viac ako 45 hodinami videoobsahu, vďaka ktorému sa dozviete všetko zo sveta e-commerce - či už ste začiatočník, alebo sa v týchto vodách už nejakú dobu pohybujete. Za projektom stojí Jindřich Fáborský, meno spájajúce sa s akciami ako je Marketing Festival, Digisemestr či Reshoper.

Vyše tridsiatky českých odborníkov na kľúčové e-commerce oblasti prevedie študentov v 28 prednáškach všetkými zákutiami obchodovania v internetovom prostredí a to v tempe, ktoré si každý študent nastaví úplne sám. Komplexná štruktúra Digisemestru Online sa zameria na výkonnostný marketing, stratégiu a branding. Zároveň kurz študentom priblíži aktuálnu situáciu v rámci českej a slovenskej e-commerce scény.

"Každá lekcia obsahuje potrebnú teóriu aj vo forme videí k danej problematike. Súčasťou niektorých blokov sú aj testy, vďaka ktorým si študenti hneď overia ako prebranej téme rozumejú," hovorí k Digisemestru Online jeho zakladateľ Jindřich Fáborský.

Výkonnostný marketing až na prvom mieste

Správne pochopenie a nastavenie výkonnostného marketingu je pre fungovanie e-shopu kľúčové. Preto podstatnú časť kurzu tvoria lekcie venované správnemu nastaveniu PPC reklamy vo vyhľadávaní, tovarových porovnávačov a samozrejme platenej reklamy na Facebooku. Lekcie obsahujú jak potrebnú teóriu, tak aj konkrétne ukážky práce s reklamnými systémami.

Analytika a optimalizácia

Akékoľvek rozhodovanie sa robí veľmi ťažko bez funkčnej a správne nastavenej analytiky. Špeciálna starostlivosť je venovaná lekciám interpretujúcim čísla z Google Analytics, postupu nastavenia Google Tag Managera, atribúciám, ale aj A/B testovaniu. Prednášajúci ukážu, ako správne merať nie len výkonnostné kanály, ale aj brandové kampaně.

Expanzia na zahraničné trhy

Pokiaľ máte ambície ísť s e-shopom cez hranice, musíte ho mať optimalizovaný aj pre zahraničné trhy, rozumieť správaniu zákazníkov a poznať základnú legislatívu. K zasväteniu poslúžia dve prípadové štúdie. Nemenej dôležitá je takisto aj orientácia v legislatíve, preto kurz obsiahne aj právo pre e-shopy a start-upy so zameraním na tvorbu obchodných podmienok a používanie autorských diel, ochranou vlastnej značky, GDPR a ďalšie strašiaky pre všetkých neprávnikov. E-shopistom s expanzívnymi chúťkami kurz zároveň poradí na ktoré trhy sa zamerať, kadiaľ komunikovať a čo robiť, keď zahraničie nefunguje podľa predstáv.

Medzi expertmi, ktorí sa delia o svoje know-how a dlhoročné skúsenosti, sú napríklad Jan Kvasnička, Radek Hudák, Pavel Ungr, Robert Štípek, Eliška Vyhnánková, Honza Bartoš, a mnoho ďalších.

Digisemestr Online sa pravidelne doplňuje, aby študenti vždy získali aktuálne informácie a znalosti. Súčasne majú k dispozícii aj prístup k mnohým prednáškam z Reshoperu a Marketing Festivalu. Ide napríklad o veľmi oceňovanú festivalovú prednášku jedného z najuznávanejších online marketérov sveta Avinasha Kaushika z roku  2014, v ktorej  predstavil model STDC (see-think-do-care).

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 08:44