Predajca „Best donuts in town” La Donuteria hlási po obrovskom úspechu na našom trhu expanziu do zahraničia.
Podľa zakladateľa konceptu Petra Straňáka majú už slovenský trh plne pokrytý. Slovákom žijúcim v zahraničí, ako aj zahraničným fanúšikom sladkého street foodu, tak ponúkajú unikátnu príležitosť na perspektívne podnikanie.
Vedeli ste, že donut je celosvetovo najpredávanejším typom dezertu? Len v Spojených štátoch sa ich ročne zje viac ako 10 miliárd kusov. Tieto koláčiky, s pôvodom v Holandsku, majú bohatú históriu a čoraz viac rastúcu základňu fanúšikov po celom svete. Po obsadení slovenského trhu sa tento koncept s domácimi, ručene robenými slovenskými donutkami chystá do ďalších európskych veľkomiest.
Na Slovensku má La Donuteria aktuálne 9 predajní, z ktorých 8 je v rukách franšízantov, a ďalšie 2 mobilné food-trucky. Okrem toho má dve ďalšie pobočky v Českej republike, a aktuálne pripravuje na otvorenie hneď niekoľko ďalších franšízových pobočiek v Maďarsku, Rakúsku, Česku ale aj v Nemecku či v Dánsku.
“Náš koncept, ktorý sme vyvíjali v Londýne približne rok, kedy sme vyskúšali viac ako 100 receptov, sa za svoje tri roky pôsobenia vypracoval na druhú najväčšiu sieť handmade donuterií v Európskej Únii. Našim cieľom je stať sa do konca roka 2020 číslom 1,” vyjadruje sa na tému expanzie Peter Straňák, Founder & CEO, La Donuteria Group.
La Donuteria prináša podnikateľom v zahraničí hotový koncept, na ktorom pracoval medzinárodný tím špecialistov 3 roky. Výhodou konceptu je prevádzková jednoduchosť, ktorá nevyžaduje vyššie kvalifikovaných ľudí, ktorých je v gastronómi nedostatok. Veľkosť priestorov sa pohybuje len v rozmedzí od 40 do 70m2, čo prirodzene znižuje náklady na prenájom. “Väčšinu surovín logisticky zabezpečujeme my a to platí aj pre naše franšízové pobočky, čim výrazne znižujeme starosti a aj obstarávacie ceny pre našich franšízových partnerov,” vysvetľuje Peter Straňák.