archív L.B.
StoryEditor

Lucia Ballayová: Online je veľkým prínosom, ale zbytočne nás ochudobňuje

10.07.2020, 07:00
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z PR brandže.

Priestor v PR edícii talentov z brandže dostala Lucia Ballayová z agentúry ReputationN. 

Lucia nastúpila do agentúry ReputationN na pozíciu PR Consultant začiatkom minulého roka. V PR brandži sa pohybuje už 12 rokov a k tejto práci sa dostala takpovediac náhodou. Začínala na pozícii recepčnej v reklamnej a PR agentúre ako podpora pre PR oddelenie.

„Roky práce v PR agentúrach ma utvrdili v tom, že projekty z oblasti zdravotníctva a tretieho sektora sú pre mňa to pravé. Kým v minulosti som sa venovala zdravotníctvu z pozície farmaceutických firiem, v ReputationN som získala na tento sektor aj iný uhoľ pohľadu,“ hovorí o svojej práci Lucia. Dnes zabezpečuje komunikáciu pre Asociáciu zdravotných poisťovní a strešnú pacientsku organizáciu Asociáciu na ochranu práv pacientov.  

Ako sa máte? Čo momentálne prežívate?

Teším sa, že môžem byť po mesiacoch home officu opäť v práci. Byť späť v super kolektíve a môcť si pobrainstormovať osobne, či len tak prehodiť pár slov o bežných veciach, je pre mňa na nezaplatenie.

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?

Moja odpoveď asi nikoho neprekvapí, no za zaujímavú skúsenosť tohto roka musím jednoznačne označiť koronu. Keďže sa táto kríza do veľkej miery dotýkala práve zdravotníctva, dopyty médií na seba nenechali dlho čakať. Zo dňa na deň sa vynáralo množstvo otázok, na ktoré bolo potrebné promptne reagovať. O to viac si vážim, že klienti boli v tom čase veľmi flexibilní a spoločnými silami sme dokázali uspokojiť potreby médií.

Najväčšou výzvou v čase koronakrízy ale nebol ani tak objem práce, ako skĺbenie môjho a manželovho home office, učenia sa s našim prváčikom a starostlivosti o našu malú škôlkarku. Neraz tak prichádzalo k úsmevným telefonátom s klientami či novinármi, kedy nám v pozadí vystrájali deti. A to som si myslela, že najväčšiu výzvu – prácu z domu počas materskej – mám už za sebou. Mýlila som sa! Home office počas korony bol skúškou ohňa.

Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?

Nezmenila, len predĺžila. Tento rok nás čaká sťahovanie, tak sa nám o pár mesiacov posunula rekonštrukcia nového bytu. No napokon to vyzerá tak, že všetko stihneme podľa pôvodného plánu.

Mnohým mojim známym však korona sťažila životnú situáciu. O to viac som vďačná za to, že mňa a mojej rodiny sa dotkla len minimálne. Uvidíme ale, čo ukáže čas, keďže ekonomické dopady krízy nás ešte len dobiehajú.

Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?

Šťastne sa presťahovať a už si konečne vydýchnuť. Uvidíme, čo si na mňa v druhej polovici roka vymyslí môj šéf a kam sa posunú potreby našich klientov. No verím, že o prácu nebude núdza, keďže situácia sa dnes mení doslova zo dňa na deň.

Ako podľa vás zmení pandémia koronavírusu fungovanie PR? Ktoré princípy PR zostanú rovnaké aj po ukončení pandémie?

Mnohé osobné kontakty sa v čase koronakrízy museli presunúť do online prostredia, čo nám ukázalo, že nielen v oblasti PR je dôležité prispôsobiť sa aktuálnej situácii a vedieť pracovať s rôznymi kanálmi. Online zásah ako taký už roky narastá v dôsledku technologického boomu a koronakríza tento trend len urýchlila. Či však tento stav pretrvá aj naďalej, bude závisieť predovšetkým od potrieb klientov a konečných zákazníkov.

Čo online nedokáže nahradiť v PR pri komunikácii smerom k médiám?

Online dokáže byť veľkým prínosom, no na druhej strane mám pocit, že nás zbytočne ochudobňuje. Osobné rozhovory sme vymenili za strohé maily a rýchle telefonáty, z „offline“ podujatí sme  sa, nielen v dôsledku koronakrízy, presunuli do online prostredia. Osobne dúfam, že online nikdy nenahradí osobný kontakt. Niet na to porozprávať sa s novinárom osobne o jeho potrebách, predstavách a pochopení témy. V online priestore sa stráca emócia a môže dochádzať k zbytočným nedorozumeniam.

Ako rada trávite čas, keď nepracujete?

Som mama dvoch detí, takže čas trávim väčšinou tak, ako mi to dovolia :-). Chvíle strávené s nimi si ale maximálne užívam, pretože viem, že nebudú trvať večne. Ešte pár rokov a budem len ďalšia z tých mám, ktoré nič nechápu a nič nevedia. Potom sa už možno začnem venovať viac aj sama sebe.

Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?

Inšpiráciou v osobnom živote sú mi moje deti, ktoré ma učia, že niekedy sa na svet pozeráme až zbytočne zložito a sami si komplikujeme veci. V práci zase kolegovia, ale aj klienti, ktorí ma len utvrdzujú v tom, že človek sa má celý život naozaj čo učiť.

Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami).

Doposiaľ som navštívila len pár „obyčajných“ dovolenkových destinácií, keďže sa pri plánovaní ciest snažím prispôsobovať predovšetkým potrebám svojich detí. Každá dovolenka s nimi ale stojí za to a je úplne jedno, na ktorej strane zemegule práve sme. Mám však plán. Keď deti dospejú, chcela by som s manželom začať cestovať po svete. Ale pssst, ešte o tom nevie!

Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?

Je skvelé, keď vás dokáže kampaň zabaviť či ohúriť a pocit z nej vo vás ešte dlho rezonuje. Osobne mám ale najradšej projekty, ktoré sú spoločensky či ľudsky prospešné, preto je mojím jednoznačným favoritom uplynulých mesiacov značka MultiplexDX. Vývoj inovatívnej onkologickej diagnostiky či diagnostických PR testov na ochorenie Covid-19 sú jednoznačne témami, ktoré sa tak povediac komunikujú samé.

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?

Každá jedna. Myslím si, že človek, ktorý nevie prijať kritiku, sa nemôže posúvať vpred. V ReputationN máme v tomto smere vyváženú spoluprácu. Každý sme dobrý v niečom inom, a tak sa môžeme navzájom „kritizovať“ a spoločne učiť.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?

Keby som nemusela spať, aj tak by som spala :-). Môj manžel hovorí, že som schopná prespať aj polku svojho života. No ja nevidím dôvod vzdať sa jedinej časti dňa, kedy po mne nikto nič nechce.

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Behá mi hlavou veľmi veľa otázok, no ak by som si mala vybrať len jednu, opýtala by som sa: „Koho voliť, aby bolo raz Slovensko krajinou, na ktorú by sme mohli byť právom hrdí a kde sa naozaj oplatí žiť?“

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?

Ťažko sa hľadá len jedna. Dobre odvedená práca a úspech na konci projektu sa musí jednoznačne zaradiť medzi obľúbené spomienky, a tých bolo za 12 rokov naozaj veľa. Za ten čas som prežila veľa príjemných, aj úsmevných situácii nielen s klientami, ale aj so svojimi kolegami.

Bol tu však jeden teambulding, na ktorý asi v živote nezabudnem. Minulý rok sme sa rozhodli, že rozhýbeme naše usedené kancelárske telá na cyklotúre pozdĺž Neusiedler See. Dali sme si riadne zabrať a cestou späť nám už nebolo veľmi do smiechu, no s prehľadom by som si to kedykoľvek zopakovala ešte raz. Keď sa stretne fajn partia, človeku viac k životu netreba.

01 - Modified: 2020-06-03 10:30:04 - Feat.: 0 - Title: Barbora Jančová: Pandémiu považujem za príležitosť. Zrazu všetko ide online 02 - Modified: 2020-07-02 13:39:11 - Feat.: 0 - Title: Michal Ondruš: Emócie pri budovaní značiek nestačia. Dôležitejším prvkom je autenticita 03 - Modified: 2020-06-12 10:31:14 - Feat.: 0 - Title: Simona Skoková: Komunikácia cez digitálne kanály bude v blízkej budúcnosti ešte kľúčovejšia
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-08-07 08:06:51 - Feat.: - Title: Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť 04 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 05 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 14:50