Vedenie madridského regiónu, ktorý bol v terajšej pandémii zo španielskych oblastí najviac postihnutý koronavírusom, vyvolalo rozruch reklamným televíznym spotom, v ktorom nabáda najmä mladých ľudí k noseniu rúšok. Informoval o tom dnes denník La Vanguardia. Osvetové video nazvané "Chráň seba, chráň nás" končí záberom na horiacu pec krematória.
Reklama trvajúca necelú minútu, začína nápisom Tvoj byt v lete, 32 stupňov, záberom na mačku ležiacu na gauči a ventilátor proti horúčave. Nasleduje nápis Pivo s priateľmi 30 stupňov a záber na usmievajúca sa skupinu mladých v krčme, potom príde Diskotéka 28 stupňov, Nemocnica 25 stupňov, Jednotka intenzívnej starostlivosti 22 stupňov a nakoniec Pec v krematóriu 980 stupňov, po ktorej nasleduje dlhší záber na horiaci oheň v kremačnej peci.
Osvetový spot končí nápisom: Sú veci, ktoré spôsobujú väčšie horúco ako rúška. Chráň seba, chráň nás.
V Španielsku, ktoré má 47 miliónov obyvateľov, sa podľa posledných údajov ministerstva zdravotníctva od začiatku pandémie potvrdilo 302 814 prípadov nákazy koronavírusom a v súvislosti s chorobou covid-19 zomrelo 28 498 ľudí.
Povinnosť nosenie rúška na verejnosti v predchádzajúcich týždňoch zaviedli všetky španielske regióny, hoci každý z nich má trochu odlišné pravidlá.