Vlado Slivka, kreatívny riaditeľ MARK BBDO, priznáva hneď na úvod, že písanie u neho aktuálne výrazne vedie nad čítaním a tento nepomer by rád v blízkej dobe vyrovnal.
"Viacero rozčítaných kníh mi dáva nádej, že to nie je beznádejný cieľ," hovorí Slivka na ukážku spomenie jednu odbornú a jednu voľnočasovú inšpiráciu.
Typo:Grafik:Um
Záhadne vyzerajúci názov tejto unikátnej publikácie v sebe ukrýva výlet do sveta grafického dizajnu, typografie a celkovo vizuálnej komunikácie. Táto kniha je nielen obsahovo výživná, ale aj graficky veľmi pekne spracovaná. Profily majstrov grafického dizajnu a ukážky prác sú spracované tak pôsobivo, že samotná kniha získala rôzne ocenenia za dizajn. Jej motto hlása, že „ZNAKY a SYMBOLY vládnu svetu, nie slová a zákony“ - Konfucius. V jej vnútri sa dočítate aj tézu, že „typografia je dvojrozmerná architektúra“. Ktovie, ako to je, ale najmä "vizuálcom" z našej branže tento výlet odporúčam.
Piesnenie
Ďalší kúsok pekný obsahom aj formou. Milan Lasica je textársky génius, čo sa prejavilo najmä v spolupráci legendárneho tria L+S+F. V knižke som objavil aj pár textov, ktoré som doteraz nepoznal, hoci ten rukopis bol nezameniteľný. Dojem z Piesnenia umocňujú obrazy Mareka Ormandíka. Ten si vybral texty, ktoré ho oslovujú, a inšpirovaný nimi vytvoril kresby a maľby. Vďaka tomu je táto knižka návštevou výtvarnej galérie a zároveň prechádzkou svetom Lasicovskej poetiky.
Nech sa páči, na ukážku:
ČARO KAVIARNÍ
Každý si vždy rád posedí
v kaviarni kde sa pije káva
v tom buržoáznom prostredí
sa človek prístupnejším stáva
Ku káve patrí cigara
diskutér zahalený dymom
orientovaný doprava
a podvečer už trochu mimo
A pohár vína na stolík
kto bude platiť to sa tají
aj luterán aj katolík
sa práve cítia ako v raji
Stáročný pôvab kaviarní
pán preluduje na klavíri
tak ešte kávu uvar mi
idú o nej len dobré chýry