Pandémia ochorenia Covid-19 spojila ľudí na celom svete. Napriek väčšej či menšej (alebo aj žiadnej) pomoci vlád jednotlivých krajín predstavujú ľudia bez domova epidemiologické riziko, na ktoré sa snažia upozorniť študenti marketingu na škótskej univerzite v Edinburgu.
Pre britskú pobočku IKEA vymysleli fiktívnu kampaň, v ktorej sa zamerali na ľudí bez domova. Vo Veľkej Británii je takýchto ľudí 320-tisíc a na to, aby sa mohli zamestnať, potrebujú mať väčšinou trvalý pobyt. Študenti preto v kampani premenili 550 showroomov v predajniach IKEA na miesta, ktoré môžu takíto ľudia využiť ako miesto trvalého pobytu.
Nádej na nový začiatok
Hlavnou myšlienkou fiktívnej kampane je, aby IKEA dala ľuďom bez domova k dispozícii svoje dizajnové expozície v predajniach po celej Británii. Ľudia by si ich mohli na úrade zapísať ako miesto svojho trvalého pobytu a uvádzať ho vo svojich žiadostiach i zamestnanie.
Príbehy ľudí bez domova by si mohli zákazníci alebo personalisti pozrieť v jednotlivých showroomoch alebo na sociálnych sieťach.
Napríklad pri 31-ročnej Juliet Lewis by bolo napísané: „Kuchyňa je pre Juliet veľkou vášňou. Miluje tu tráviť celý deň, najmä keď sú odmenou jej úsilia čerstvo upečené muffiny. Rada by pracovala v kaviarni alebo pekárni. To je jej sen.”
28-ročný Andrew Philips mal zase na škole rád prácu s číslami a počítačmi. Chcel by si zlepšiť svoje IT schopnosti, aby mohol s počítačmi pracovať každý deň.
Na Instagrame @IKEAadressingTheHomeless by mohli ľudia lepšie spoznať jednotlivých kandidátov a ich životné príbehy. Súčasťou by boli osobné videá, v ktorých by sa predstavili. Kto by im chcel pomôcť, mohol by im darovať napríklad nábytok.
Študenti svojím nápadom vytvorili pre IKEA výzvu. S peknou myšlienkou, ktorá sa hodí k hodnotám, ktoré IKEA prezentuje. Ak by sa ju rozhodla realizovať (s ohľadom na platné zákony), určite by inšpirovala aj iné firmy.
Zdroj: portál Ads of the World