StoryEditor

Nadácia Markíza štartuje veľký projekt boja proti šikane. Kampaň zastrešila agentúra MADE BY VACULIK

05.10.2020, 10:55
Autor:
redred
Cieľom projektu s názvom "Odpíšeme ti" je byť oporou pre obete šikany, ktoré sa častokrát nevedia alebo nemajú na koho obrátiť.

Nadácia Markíza štartuje nový projekt s názvom "Odpíšeme ti". Chce začať otvorene hovoriť a diskutovať o téme šikanovania na miestach, kde je tento problém najrozšírenejší - medzi deťmi, učiteľmi a rodičmi. Cieľom projektu je byť oporou pre obete šikany, ktoré sa častokrát nevedia alebo nemajú na koho obrátiť.

Spoločnými silami šikanu dokážeme zastaviť

Nadácia Markíza sa rozhodla zareagovať na obrovský celospoločenský problém súčasnosti a od pondelka 5. októbra spúšťa svoj prvý samostatný projekt s názvom „Odpíšeme ti“.

Projekt je výsledkom iniciatívy Nadácie Markíza, ktorá sa v boji proti šikanovaniu a v prevencii šikanovania spojila s odborníkmi z oblasti psychológie, výskumu a stratégie.

"V Nadácii Markíza si uvedomujeme mimoriadnu závažnosť tejto témy, rozhodli sme sa preto v spolupráci s našimi partnermi pripraviť projekt, ktorého cieľom je podať pomocnú ruku obetiam šikany, ale zároveň aj priniesť osvetu o probléme šikanovania medzi deti, učiteľov a rodičov, a otvoriť diskusiu v školách, ale aj v rodinách," povedala Marianna Trnavská, predsedníčka správnej rady Nadácie Markíza.

Dôležitý je prvý krok

Obeťou šikany sa môže stať každé dieťa bez ohľadu na svoj sociálny status, rovnako ako sa môže stať agresorom. Následne nastáva ťažká situácia, z ktorej treba vyjsť a nájsť riešenie. Častokrát nielen dieťa, ale aj dospelý nevie, ako správne zareagovať, čo urobiť.

Od dnešného dňa začína fungovať web odpisemeti.sk, ktorý ponúka možnosť urobiť dôležitý prvý krok a dieťa, ale aj dospelého človeka konajúceho v záujme dieťaťa, nasmeruje na správnu cestu riešenia. Pomoc je poskytovaná prostredníctvom anonymnej Linky detskej istoty – na bezplatnom telefónnom čísle 116 111, ktoré je k dispozícii 24 hodín, 7 dní v týždni, ale aj e-mailom a cez chat, ktorý je na webe dostupný vo vybraných hodinách.

Symbolom kampane sú tri bodky

Projekt sprevádza komunikačná kampaň, ktorej kreatívne a strategické uchopenie, ako aj stvárnenie témy, zastrešuje reklamná agentúra MADE BY VACULIK. Hlavným pilierom kampane je krátky filmový príbeh zo školského prostredia, v ktorom sa bezproblémový žiak stane obeťou šikany po nevydarenom kope na futbalovom zápase. V spleti posmeškov od spolužiakov pohľadom hľadá pomoc, ale deti ho ignorujú. Až do momentu, kedy sa jedna zo žiačok rozhodne zareagovať.

“Chceli sme v kampani moderným spôsobom ukázať hlavné problémy spojené so šikanovaním – to, že sa to môže stať komukoľvek, a pasivitu okolia. Vybrali sme si značky 'prečítané' a 'odpísané', ktoré sú často zdrojom nervozity v chatových aplikáciách. Nikomu nie je príjemné, keď si jeho správu prijímateľ prečítal a neodpísal na ňu. Presne tento pocit zažívajú obete šikany, ignorované svojim okolím, ale veľmi by im pomohlo, keby niekto z ich prostredia na šikanu zareagoval. Symbol kampane sú preto tri bodky, ktoré v chatovacích aplikáciách znamenajú, že niekto odpisuje na vašu správu. Vo videu sa zobrazia v momente, kedy hrdinka zareaguje na šikanu. Tri bodky sú symbol nádeje, už viac nie ste ignorovaní, pretože vám pomôžeme. Šikana nesmie zostať bez odozvy,” povedal o kampani Mário Lapoš, copywriter z MADE BY VACULIK, ktorý stojí za jej nápadom.

Na tvorbe hlavného videa sa podieľali známe mená slovenského filmového priemyslu. Kameru mal na starosti čerstvý laureát ocenenia Slnko v sieti za kameru vo filme Amnestie Tomáš Juríček a réžiu Jonáš Karásek, ktorého rukopis nesú úspešné filmy Kandidát a spomínané Amnestie.

Nadácia Markíza

​Téma šikany bude rozpracovaná aj v seriáloch televízie Markíza Pán profesor a Oteckovia, venovať sa jej budú tiež spravodajské a publicistické relácie Televízne noviny, Teleráno a Reflex.

​Partnermi projektu sú Linka detskej istoty, n. o. a Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR. Odbornou garantkou je renomovaná detská psychologička s dlhoročnou praxou PaedDr. Petra Arslan Šinková, ktorá pri projekte stojí od jeho začiatku.

01 - Modified: 2024-02-14 08:00:00 - Feat.: - Title: KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr 02 - Modified: 2023-12-14 14:16:18 - Feat.: - Title: Love brand sa nezrodí zo dňa na deň, je to proces na dlhšiu trať 03 - Modified: 2023-11-03 09:21:01 - Feat.: - Title: Orange predstavuje vianočnú kampaň. Do pozornosti dáva ďalší mikropríbeh ľudskosti 04 - Modified: 2023-11-02 15:57:17 - Feat.: - Title: Prekvapivá zmena na čele MADE BY VACULIK. Na pozíciu CEO nastupuje Ondrej Geče 05 - Modified: 2023-09-29 13:37:18 - Feat.: - Title: Chceme prinavrátiť starý dobrý Orange
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:23