Zo včerajšieho udeľovania cien Global SABRE Awards si sošku odnieslo aj Slovensko. Kampaň O2 #Nebuďpirát sa umiestnila medzi 40 najlepšími PR kampaňami sveta na 19. mieste.
Prestížne ocenenie SABRE Awards udeľuje renomovaný časopis Holmes Report. Víťazov vyberá medzinárodná odborná porota z vyše 5000 prihlášok z celého sveta. Na kampani spoločne pracovali slovenské agentúry Elite Solutions, Seesame a ZenithMedia.
O2 svojou kampaňou #Nebuďpirát riešila problém používania mobilu za volantom, a chcela ňou prispieť k zvýšeniu bezpečnosti na cestách. V rámci kampane vznikla najväčšia influencerská kriminálka na Slovensku. Tú rozpútal Sajfa, ktorý sa po dohode s políciou nechal chytiť pri livestreamovaní za volantom. Na jeho aroganciu okamžite zareagovali desiatky influencerov, žil ňou bulvár a s nimi stovky tisíc ľudí.
O2 však o téme nevyvolalo len poriadny buzz, ale prispelo aj konkrétnym riešením. A to cez aplikáciu O2 Extra výhod, do ktorej O2 v rámci kampane integrovalo navigáciu Sygic vylepšenú o monitoring dotykov displeja telefónu počas jazdy. Keď sa vodič počas jazdy nedotýkal mobilu, O2 ho za bezpečne prejdené kilometre odmenilo mobilnými dátami zadarmo. Za prvé dva mesiace zodpovední vodiči najazdili milión kilometrov, a zarobili tým 2000 GB dát.
„Sme veľmi radi, že kampaňou #Nebuďpirát sme dokázali upriamiť pozornosť na tento veľmi pálčivý celospoločenský problém, vyvolať diskusiu v spoločnosti a zároveň sme vďaka nej aj reálne ovplyvnili správanie ľudí na Slovensku. A na to sme obzvlášť hrdí,“ hovorí Michaela Sakálová, marketingová manažérka O2.
„Samozrejme nás tiež veľmi teší, že kampaň okrem úspechu u zákazníkov a verejnosti zožala toľko úspechov a uznania aj u odbornej poroty. Toto všetko je pre nás zadosťučinením, že nespočetná energia a vynaložené úsilie stoja za to,“ dodáva.
„Kampaň #Nebuďpirát je perfektnou ukážkou toho, ako má vyzerať súčasné PR. Rieši dôležitú vec, je za ňou silný insight a stojí na poriadnom príbehu, ktorý ľudí zaujíma a sú mu ochotní venovať pozornosť,“ hovorí o tom, čo podľa neho zaujalo porotu Peter Jančárik z agentúry Seesame. „Zároveň je to iniciatíva, ktorá ‘iba nekecá’, ale reálne prispieva k riešeniu problému,“ dodáva.