Magazín Stratégie oceňuje najlepšie slovenské reklamné agentúry už od roku 1999. Titul Agentúra roka alebo „Áčko“ získava tá agentúra, ktorá si počas posledného roka počínala najlepšie na domácich a zahraničných súťažiach kreativity a efektivity.
Pandémia koronavírusu však poznačila aj Agentúru roka. Reklamné festivaly sa presunuli do onlinu, zmenili sa im termíny alebo sa úplne zrušili. Agentúra roka je tak tento rok bez Cannes či ADC*E, zo zahraničných kreatívnych súťaží v nej majú majú zastúpenie namiesto siedmich len štyri najvýznamnejšie súťaže.
Predstavujeme vám agentúry, ktoré sú v priebežnom hodnotení na čele rebríčka. Agentúry na prvých siedmich pozíciách uvádzame v náhodnom poradí. Pred finálnym vyhlásením Agentúry roka sa totiž ich poradie môže zmeniť, prípadne sa do čela môže dostať aj agentúra, ktorá zatiaľ nemá na konte dostatok bodov.
Do celkového hodnotenia sa ešte pripočítajú body zo súťaží Hodnotenie Stratégií a EuroEFFIE, ktoré vyhlásia svojich víťazov v priebehu novembra a aktuálny ročník Agentúry roka už tradične uzavrie odovzdávanie ocenení EFFIE Slovakia, ktorá víťazov vyhlási 4. decembra. V tento deň sa dozvieme aj tohtoročného držiteľa "Áčka".
"Áčko" bude obhajovať agentúra TRIAD, ktorá je jeho hrdým držiteľom posledné dva roky. Tento rok si najviac bodov do Agentúry roka priniesla za kampaň pre VÚB banku, s ktorou okrem Zlatého klinca zabodovala aj na medzinárodnom festivale v New Yorku. Z ďalšieho medzinárodného festivalu Epica si do Agentúry roka prináša body za striebro za kampaň Tváre slobody pre klienta O2.
Agentúra Wiktor Leo Burnett je držiteľom najväčšieho počtu „Áčok“. V histórii súťaže ich získala už sedem, naposledy v roku 2017. V tomto ročníku si do súťaže priniesla body zo Zlatého klinca za Hráškovú polievku pre Ministerstvo zdravotníctva, za práce pre značku Zlatý bažant a ďalšie pre klientov 365.bank, LIDL či SD Pharma. Body získala aj za bronz na medzinárodnej súťaži Epica.
V sedmičke finalistov nechýba ani agentúra MUW Saatchi&Saatchi. K trom „Áčkam“, ktoré už má na konte, tento rok možno pridá švrté. Body si zozbierala za práce pre Slovak Telekom, ČSOB či produkčnú spoločnosť DNA.
Istropolitana Ogilvy je držiteľom dvoch „Áčok“, ktoré získala ešte ako Istropolitana D'Arcy v rokoch 2007 a 2008. Tento rok sa ocenenie uchádza s prácami pre denník SME, Tesco či Magnu.
MADE BY VACULIK má na konte jedno „Áčko“ z roku 2015, tento rok o ďalšie zabojuje s bodmi za práce pre Heineken, Dobrého Anjela či Tatra banku.
Agentúra Effectivity pozbierala svoje body do Agentúry roka za kampaň Pa a Pi sú späť pre EKOTOPFILM-ENVIROFILM. Na Zlatom klinci za túto kampaň získala päť ocenení a ďalších päť si odniesla z medzinárodnej súťaže New York Festival.
Nováčikom medzi finalistami je Respect APP, ktorá si do Agentúry roka prináša body zo Zlatého klinca, Zlatej pecky a tiež zo súťaže New York Festival za práce pre Kauland, Úsmev ako dar a PSS.
Okrem Agentúry roka oceňujú Stratégie aj najkreatívnych ľudí z brandže. Každý rok udeľujú tituly TOP creative director, TOP art director, TOP copywriter, TOP strategy director a TOP account director. Minulý rok si všetky TOP ocenenia odniesli kreatívci z TRIADu, ktorí získali najviac bodov za kampaň 17. november pre O2.