Youtube
StoryEditor

Život môže dostať na ulicu hocikoho, ukazuje nová kampaň Vagusu

03.12.2020, 11:24
Autor:
redred
Organizácia vyzýva darcov, aby pomohli ľuďom bez domova tým, čo skutočne pomôže ukončiť ich bezdomovectvo. Kampaň pripravili agentúry Seesame a Mannschaft.

Podľa reprezentatívneho prieskumu Vagusu až dve tretiny Bratislavčanov vnímajú ľudí bez domova najmä ako obete rôznych životných okolností. Za hlavnú príčinu toho, že sa ľudia ocitli na ulici, označili respondenti dlhy, závislosti, ale aj rozpad rodiny.

„V komunikácii bežne pracujeme so štatistikami o našej práci, máme vypracovanú rozsiahlu analýzu dopadu našej práce s ľuďmi bez domova na spoločnosť, no o vnímaní ľudí bez domova Bratislavčanmi sme zatiaľ žiadne dáta nemali. Prieskum nám mnohé potvrdil, no aj nás pozitívne prekvapil. V Bratislave vidíme veľký posun od stereotypného vnímania človeka bez domova,“ hovorí Stanislava Fabšíková, marketingová manažérka OZ Vagus.

Skúsenosti Vagusu potvrdzujú, že o domov prichádzajú rôzne typy ľudí: tí, ktorí si dlhodobo nevedia nájsť prácu, obete domáceho násilia, odchovanci detských domovov či ľudia s psychickými problémami.

Práve na tom, ako rôzne životné problémy môžu vyústiť do straty domova, je postavená nová kampaň Vagusu.

„Ukazujeme anonymizované príbehy ľudí, ktorí sú reálnymi klientmi Vagusu. Vidíme trpkú retrospektívu Vianoc v podaní ženy, ktorú týral manžel, a muža, ktorého opustila rodina a neskôr aj zdravie. Oboch napokon tieto životné okolnosti dostali na ulicu,“ vysvetľuje Peter Jančárik, Head of Social Impact Team agentúry Seesame. 

 Vagus v kampani zbiera peniaze na aktivity, ktoré smerujú k ukončeniu bezdomovectva a návratu ľudí z ulice. Kreatívny koncept kampane vznikol v spolupráci s agentúrou Mannschaft. Spoty režíroval Pepe Ehrenberger a za kamerou stál Igor Smitka. Videoprodukciu zastrešil Playground 13. 

„Cieľom tohtoročnej kampane je ukázať, aká môže byť cesta človeka do bodu, kedy stratí domov a stane sa naším klientom. Ide o sled udalostí, ktoré daný človek z rôznych príčin nezvládne ovplyvniť. Zároveň chceme poukázať na to, že najefektívnejším riešením na situáciu ľudí bez domova je dostupné stabilné bývanie v kombinácii s odborným sociálnym poradenstvom,“ dodáva S. Fabšíková z Vagusu. 

Vizitka kampane:

Stratégia: Peter Jančárik
Kreatíva: Mannschaft
Art direction: Adam Marčan
Copywriting: Adam Marčan, Martin Kovarík, Matúš Kvas, Peter Jančárik
Réžia: Peter Ehrenberger
DOP: Igor Smitka
Hudba: Jonatán Pastirčák (Pjoni)
Videoprodukcia: Playground 13
Fotograf: Tomáš Halász
PR: Vladimíra Bunčáková
Fundraising: Vanda Hlaváčková

01 - Modified: 2024-10-28 08:07:24 - Feat.: - Title: Filip je pre nás veľký motivačný booster 02 - Modified: 2024-04-09 14:06:10 - Feat.: - Title: Medzi online videami sme našli prácu mesiaca. Gratulujeme! 03 - Modified: 2023-11-29 12:38:30 - Feat.: - Title: Nová kampaň OZ Vagus upriamuje pozornosť na najohrozenejšiu skupinu ľudí 04 - Modified: 2023-08-08 13:58:44 - Feat.: - Title: Targa Florio predstavuje novinky aj kampaň, kde vzdáva hold pretekárke Eliške Junkovej 05 - Modified: 2023-05-10 09:42:44 - Feat.: - Title: OOH: Vyhrala jednoduchosť a elegancia. Do finále idú všetky tri prihlásené práce
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:19