Budweiser
StoryEditor

Budweiser po 37 rokoch nebude súčasťou Super Bowl

26.01.2021, 09:56
Autor:
(pš)(pš)
Jeden z najobľúbenejších sponzorov tejto súťaže podporí povedomie o vakcíne proti Covid-19.

Známa pivná spoločnosť Budweiser, ktorá patrí v USA do portfólia spoločnosti Anheuser-Busch oznámila, že časť svojho reklamného budgetu presmeruje na podporu vakcíny proti Covid-19 a tým pádom Budweiser nebude súčasťou februárového Super Bowl. Neziskovej reklamnej skupine Ad council takto prispeje hodnotou 50 mil. dolárov na boj voči skeptikom vakcínovania.

Budweiser už uverejnil 90-sekundový spot na podporu očkovania s názvom Bigger Picture.

Na obrazovke počas Super Bowl nebudú chýbať ďalšie značky z portfólia spoločnosti Anheuser-Busch vrátane Bud Light, Bud Light Seltzer Lemonade, Michelob ULTRA, Michelob Ultra Organic Seltzer ako aj reklamy pre liehoviny Stella Artois a Cutwater. Spoločnosť využije reklamný priestor v rozsahu 4 minút.  Keďže pandémia celkovo narušila športové zápasy a tým zasiahla aj do športového biznisu, mnoho spoločností v tomto roku váhala stať sa súčasťou respektíve podporiť najdrahšie podujatie na reklamné kampane, ktorým Super Bowl je. Z tohto dôvodu aj organizátor, spoločnosť CBC, stála pred otázkou presunutia, ba až zrušenia tohto finále NFL.

Médiá napísali, že za týmto rozhodnutím môže byť aj fakt, že v roku 2020 sa Budweiser ocitol mimo prvej päťky najúspešnejších pív, a to z dôvodu, že tradičné značky pív predbiehajú remeselné pivá či nápoje s nízkym obsahom kalórií. Marcel Marcondes, šéf marketingu Anheuser-Busch, odmieta špekulácie, že spoločnosť chce znižovať investície do reklamy. V tejto chvíli ide naozaj o to, ako podporiť "väčšiu" hodnotu, tvrdí Marcondes. Pripomeňme, že Budweiser už minulý rok podporil Červený kríž v USA sumou 5 mil. dolárov na boj s pandémiou.

Budweiser nie je jednou značkou, ktorá sa v tomto roku rozhodla obmedziť investície do reklamy na Super Bowl, patria k nim aj spoločnosti Pesi a Coca-Cola. Pepsi podporí v tomto roku Halftime Show of Super Bowl. Coca-Cola, ktorá minulý rok podľa spoločnosti Kantar investovala do Super Bowl 10 mil. dolárov, v tomto roku povedala, že to bolo "ťažké rozhodnutie" ale "ide o investíciu do správnych zdrojov v týchto bezprecedentných časoch". Pripomeňme, že reklama spoločnosti Coca-Cola sa objavuje od roku 2019 nie počas finálového zápasu, ale ešte pred jeho začatím.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 19:45