StoryEditor

Spoločenská zodpovednosť firiem: Pandémia náš pohľad na CSR nezmenila

22.02.2021, 06:00
Autor:
pzpz
Na tému CSR sme sa opýtali známych marketérov.

CSR projektom sa slovenské firmy venovali už oveľa skôr. Roky podnikali kroky prospešné pre prostredie aj spoločnosť. V roku 2020 však boli ešte dôležitejšie, a tak neváhali a zintenzívnili pomoc všade tam, kde to bolo potrebné. Preto sme sa ich na túto tému opýtali a prinášame vám druhú časť odpovedí od šiestich zástupcov firiem. 

Ako pandémia zmenila váš pohľad na CSR? Ako sa zmení filozofia podporovaných projektov?

archív
Anna Jamborová
hovorkyňa 
ČSOB

Pandémia náš pohľad na CSR nezmenila. Táto oblasť je v ČSOB zakotvená dlhodobo a jej dôležitosť pandémia len potvrdila. Ocenili sme najmä dobré vzťahy so svojimi dlhodobo podporovanými partnermi. Dlhodobá spolupráca a vzájomná dôvera nám umožnila spoločne veľmi rýchlo identifikovať, ako im vieme pomôcť. Už počas nástupu prvej vlny sme pomohli s prípravou špecializovaných COVID oddelení v nemocniciach, s nákupom ochranných pomôcok pre personál, ale aj s podporu vyučovania prostredníctvom televízneho vysielania. Rovnako tak sme ako dlhoročný generálny partner bežeckého podujatia ČSOB Bratislava Marathon, ktoré sa pre pandémiu nemohlo uskutočniť v štandardnej podobe, hľadali s jeho organizátormi také riešenie, aby pandémie neohrozila jeho budúcnosť a ďalšie ročníky.

Orange Slovensko
Martin Hromkovič
riaditeľ úseku marketingu a značky pre rezidenčných zákazníkov
Orange

Pandémia zmenila každého z nás. Danú situáciu vnímame veľmi citlivo a snažíme sa reagovať na aktuálne potreby. Nadácia Orange v kontexte nepriaznivých dôsledkov pandémie prehodnotila svoje strategické smerovanie a rozhodla sa strategicky zamerať na oblasť digitálnej gramotnosti, duševného zdravia a komunitného rozvoja. A práve vďaka CSR, zodpovednému podnikaniu a projektom, ktoré sme minulý rok podporili, sme sa snažili aspoň čiastočne zmierniť dosahy krízy, ktorá nás nečakane zasiahla.

archív
Pavlína Kalousová
riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie
Plzeňský Prazdroja

Pandémia nás zasiahla všetkých. V Prazdroji vnímame svoju zodpovednosť komplexne a už od začiatku si uvedomujeme, že naše aktivity musia byť širšie ako kedykoľvek predtým. V tejto súvislosti sme začiatkom leta 2020 ohlásili projekt Roztočme Slovensko, kde naša celková investícia predstavovala hodnotu štyroch miliónov eur. Chceli sme pomôcť najmä svojim partnerom z oblasti gastra, aby sa mohli lepšie vyrovnať s komplikovanou situáciou. Projekt zahŕňal nielen typickú marketingovú a spotrebiteľskú aktiváciu, kombinoval v sebe aj CSR rozmer. V rámci Slovenského združenia výrobcov piva a sladu sme iniciovali projekt Podpor svoj Pub a aktívne sa podieľame na iniciatíve Stále máme chuť na podporu gastrosektora, ktorej aktivity pokračujú aj dnes. V grantovom programe Šariš ľuďom sme zas rozšírili jeho zameranie a zvýšili finančnú podporu na dvojnásobok. Aktivizovali sa aj jednotlivé svoje značky, napr. Birell pomáhal pracovníkom v prvej línii po celom Slovensku, ale nezabudli sme ani na tých najviac ohrozených, na seniorov. Toto obdobie nás motivovalo k viacerým zmenám v plánoch, no aj napriek nevyspytateľnej situácii sme zachovali zameranie firmy na oblasť udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti.

Lucia Vargová
hovorkyňa
Kaufland

Hoci je pandémia, situácia na Slovensku sa v rámci spoločnosti nezmenila. Problémy, ktoré tu boli predtým, stále zostali, len sa ocitli viac v úzadí. Preto je dôležité hlavne v týchto časoch pokračovať v dlhoročných spoluprácach. My sme naďalej pokračovali vo svojich aktivitách, ale rozšírili sme ich o projekty na podporu nemocníc či najviac ohrozených ľudí.

archív
Tereza Molnár
šéfka komunikácie O2
členka správnej rady Férovej nadácie

V čase pandémie bolo mnoho firiem nútených prehodnotiť svoje investície aj do týchto aktivít. Naša pozícia taktiež nebola jednoduchá, no rozhodli sme sa ísť cestou pokračovania v dlhodobej podpore svojich projektov. Pri mnohých podporených projektoch sme boli okamžite pripravení na to, aby sme podporili ich presun do online priestoru alebo predĺžili ich čas realizácie podľa ich konkrétnej situácie a vyhliadok na budúcu realizáciu. Ako príklad môžeme uviesť presun aktivít O2 Športovej akadémie Mateja Tótha do online prostredia. Vznikol projekt Telesná na doma, ktorá mala veľký úspech u rodičov a detí, ktoré tak mali možnosť a inšpiráciu hýbať sa aj v domácom prostredí. Vo využívaní digitálnych pomôcok a vzdelávaní vidíme veľký zmysel a myslíme si, že mnohé nástroje, ktoré sú pre učiteľov k dispozícii v týchto časoch, bude možné a efektívne zaraďovať do výučby aj neskôr, keď už bude prebiehať v prezenčnej forme.

archív
Jana Gregorovičová
senior CSR špecialistka BILLA
podpredsedníčka o. z. BILLA ľuďom

Počas pandémie koronavírusu sa ukázalo, že musíme konať operatívne a ešte viac zapojiť ľudskosť, keďže pandémia odkryla problémy komunít v úzadí spoločnosti. Okrem projektov, ktoré sme dlhodobo plánovali a pripravovali, počas pandémie sme sa angažovali aj v podpore zraniteľných skupín obyvateľov, ktoré to v tej chvíli najviac potrebovali – seniori, záchranári a deti ohrozené domácim násilím. Do pomoci týmto skupinám sme zapojili aj svojich zamestnancov v predajniach. Pandémia ešte viac odkryla problémy jednorodičovských domácností na Slovensku, preto sme sa rozhodli pomáhať im od roku 2021 s mesačnou pravidelnosťou v rámci nášho projektu CHLEBODARCA.

01 - Modified: 2021-02-15 20:02:56 - Feat.: 0 - Title: Spoločenská zodpovednosť firiem: Pandémia priniesla veľkú vlnu spolupatričnosti
01 - Modified: 2023-06-01 09:27:44 - Feat.: - Title: Ak si chce značka CSR aktivitami len zlepšiť imidž, hrozí jej reputačné riziko a greenwashing 02 - Modified: 2023-05-22 09:03:00 - Feat.: - Title: Značka si môže vyhodiť z kopýtka iba vtedy, keď je silná 03 - Modified: 2022-11-18 10:42:23 - Feat.: - Title: Transformácia firmy na udržateľný podnik: Ako si definovať strategické piliere a vyrátať uhlíkovú stopu 04 - Modified: 2022-11-03 12:24:03 - Feat.: - Title: Špecializovaná príloha Stratégií: CSR trendy, ktoré hýbu zodpovednými firmami 05 - Modified: 2022-09-14 15:23:45 - Feat.: - Title: Augustové hodnotenie reklám: zaujal silný vizuál, zodpovedné témy aj nostalgický spot na Jameson
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 15:22