Medzinárodný deň žien je sviatkom žien a boja za ich rovnoprávnosť. Dátum 8. marec bol stanovený na počesť veľkého štrajku 40 tisíc krajčírok z textilných tovární v New Yorku, ktorý sa konal v roku 1910.
Témou tohtoročného MDŽ je upriamenie pozornosti na úlohu žien v boji proti pandémii a dosiahnutie zvýšenia počtu žien vo vedení. Pandémia spôsobila aj to, že ženy po celom svete boli a sú postihnuté znižovaním platov či rušením pracovných miest. Ešte väčším problémom je nedostatočný prístup k vzdelaniu či nárast domáceho násilia. K týmto, aj rôznym iným témam sa vyjadrujú značky Dove, Google, Burger King, Unilever či Amazon.
Reklama na oslavu žien, ktorá má viac ako 12 miliónov videní je od značky Prega News. Témou je neplodnosť, ktorou trpí jeden zo šiestich párov v Indii, ale stále o tom mlčia. Pri príležitosti Dňa žien, Prega News vyzýva, aby prelomili bariéry a hovorili o neplodnosti. Taktiež apeluje na verejnosť: „Pozrime sa ďalej ako iba na ženskú úlohu reprodukcie, keď sa pozrieme na ženu #SheIsCompleteInHerself.“
Spoločnosť Google venovala podpore žien mimoriadnu pozornosť. Predstavila fond zameraný na podporu hospodárskej prosperity žien a tiež dievčat po celom svete. Program s názvom „Google.org Impact Challenge for Women and Girls“ vyzýva neziskové a spoločenské organizácie, aby predložili nápady na účinné iniciatívy, ktoré bude firma posudzovať podľa viacerých kritérií a vybraní môžu získať až dva milióny dolárov, mentorstvo a ďalšiu podporu od spoločnosti Google.
„Máme spoločnú zodpovednosť za zabezpečenie toho, aby generácie žien a dievčat zo všetkých spoločenských vrstiev mohli žiť vo svete, v ktorom sa s nimi zaobchádza rovnako, a dosiahnu cieľ svojho potenciálu,“ napísala Jacquelline Fuller, prezidentka stránky Google.org v blogovom príspevku.
Spoločnosť v spote od Brand Studio oslavuje ženské priekopníčky z rôznych oblastí.
Unilever sa opiera o zistenie OSN, že prípady domáceho násilia sa počas pandémie zvýšili o 20 percent. Kampaňou sa značka snaží pomôcť ostatným spoločnostiam pozastaviť ho. Pol minútový spot ukazuje ženy, ktoré sa snažia hovoriť o domácom násilí, ale sú stíšené.
Značka Maltesers britskej spoločnosti Mars Wrigley ukazuje aj tvrdú realitu materstva. Kampaň vychádza z prieskumu ukazujúceho, že jedna z desiatich žien má počas tehotenstva alebo prvého roku po pôrode problémy s duševným zdravím. Sedem z desiatich žien sa rozhodne tieto problémy skryť, alebo podceniť ich závažnosť.
Zameranie na matky je pokračovaním záväzku spoločnosti Maltesers zakomponovať rozmanitosť do svojej marketingovej komunikácie a nadväzuje na prácu zameranú na zvyšovanie povedomia o tejto problematike prostredníctvom vyobrazení bežných ľudí so zdravotným postihnutím v každodennom živote.
Netflix pri príležitosti Medzinárodného dňa žien prináša video, ktoré ukazuje „tenkrát poprvé“ žien.
Burger King otáča význam vyjadrenia, že „ženy patria do kuchyne“. Značka navrhuje, aby ženy zastávali viac pozícií v reštauráciách. Podľa reťazca tvoria ženy iba 24 percent pozícií šéfkuchára. Burger King HER ((Helping Equalize Restaurants) podporí ženy pracujúce v reťazci, ktoré chcú získať diplom z kulinárskeho umenia. Inzerát bol uverejnený v dnešnom vydaní The New York Times. Kampaň je z dielne David Miami.
Amazon India pozdvihuje šikovnosť podnikateliek, ktoré sa napriek prekážkam nevzdali a rozbehli startupy. Teraz stoja na čele spoločností, ktoré si získali dôveru zákazníkov a ich odhodlaním docielili, že je o produkty z ich dielne záujem.
Dove sa zameral na chybný proces dohadzovania partnerov v Indii, ktorý má dopad na sebavedomie a dôveru žien. Reklama od Ogilvy India povzbudzuje, aby sme v ženách hľadali krásu, nie chyby.
Shell na MDŽ zmenila svoje meno na She'll. Spoločnosť tak urobila iba na jednej čerpacej stanici v San Dimas v Kalifornii a tak je teraz terčom výsmechu, že to zjavne nemyslí úprimne, píše Adweek.