Dove
StoryEditor

Dove poukazuje na problém pri idealizovaní ženskej krásy v digitálnej ére

25.04.2021, 23:01
Autor:
(pš)(pš)
Problémom sú rôzne dostupné filtre, ktoré odstránia a zmenia z fotografie všetko nechcené.

Téma dokonalej ženskej krásy rezonovala kedysi vďaka photoshopu, ktorý dokázal vyretušovať z fotografií všetko nechcené. Idealizácia ženskej krásy pretrváva aj naďalej, akurát fotografie a photoshopy vystriedali sociálne siete, rôzne filtre a aplikácie dostupné v digitálnom prostredí a na sociálnych sieťach. Značka Dove prichádza s kampaňou „Reverse Selfie", v ktorej sa na problém "idealizovania krásy" rozhodla opäť upozorniť.

Spoločnosť vychádza z prieskumov, podľa ktorých až 80 percent dievčat do 13 rokov deformuje svoj vzhľad v online priestore. Kozmetická značka Dove už v minulosti poukázala na to, že autentickosť je v prípade vzhľadu najkrajšia. Rovnako to platí aj v digitálnom prostredí.

V kampani vidíme mladé dievča, ktoré je "uzavreté" vo svete sociálnych médií, kde chce prirodzene vyzerať čo najlepšie. Video od agentúry Ogilvy nám ale nečakane odkrýva, čo sa skrýva pod upravenou selfie.

V spätnom videu vidíme všetky kroky, ktoré mladá dievčina urobila, aby podľa nej vylepšila svoj vzhľad. Upravila si tvár, zahustila vlasy, upravila bradu, zväčšila oči, zmenšila nos a vymazala všetky škvrny z pokožky. Z posledného záberu sa dá odčítať, že pri pohľade na reálnu tvár, teda po odstránení všetkých filtrov, nie je so svojim vzhľadom vôbec spokojná. „Tlak sociálnych médií poškodzuje sebavedomie našich dievčat,“ uvádza sa v reklame. „Viac času pri pandémii všetko zhoršilo. Urobte si dnes selfie rozhovor,“ prihovára sa Dove všetkým, čo dopozerajú reklamu do konca.

Najnovšia kampaň nadväzuje na spot Evolution z roku 2006, teda v čase, kedy sme namiesto filtrov poznali iba photoshop.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. október 2024 14:19