FLEMA Media Awards zahájila 17. ročník súťaže o najlepšiu mediálnu kampaň na českom a slovenskom trhu.
Organizátori umožnili záujemcom odoslať prihlášky s predstihom, aby tak tvorcom kampaní poskytli väčší priestor nad nimi premýšľať a opäť tak zvýšili kvalitu súťaže. Včasné prihlášky sú navyše zvýhodnené aj cenovo.
Záujemcovia, ktorí si nie sú istí, aké kampane majú šancu uspieť alebo ako najlepšie spracovať prihlášku, sa môžu inšpirovať víťaznými prácami minulého ročníka.
Súťaž sa zameriava na inovatívne komunikačné stratégie a kreativitu autorov i zadávateľov pri plánovaní kampaní. Tento rok však dochádza v jej súťažných kategóriách k zmenám. Po diskusii s účastníkmi i porotcami zlúčili organizátori kategórie “Najlepšia malá kampaň” a “Najlepšia veľká kampaň” do kategórie “Najlepšia nekomerčná kampaň”. Pre lepšiu zrozumiteľnosť pre všetkých účastníkov sa tiež rozhodli kategóriu “Najlepšie využitie engagementu” premenovať na “Najlepšie zapojenie zákazníka”. Záujemcom odporúčajú detailný popis kategórií, aby si pre svoje kampane vybrali správne.
Tvorcovia súťaže zároveň pripravili pre záujemcov nasledovné tipy, ako zvýšiť svoje šance na úspech v súťaži.
7 tipov, ako vyhrať
1. Kvalitne spracovaná prihláška je základom pre váš úspech v súťaži. Najprv si vytvorte kľúčové posolstvá v každej časti a až potom ich formulujte do viet.
2. Používajte jednoduchý a zrozumiteľný jazyk. Obmedzte dlhé súvetia a odborný slang. Vynechajte všeobecné “prázdne” vety a reklamné klišé; buďte konkrétni a výstižní.
3. Text prihlášky dajte prečítať niekoľkým nezávislým ľuďom - kampaň musia plne pochopiť bez toho, aby sa s ňou sami stretli.
4. U porotcov často rozhoduje samotné video. To musí fungovať samostatne - popísať vašu kampaň a prezentovať esenciu celého projektu: aká bola východisková situácia, aké je jej riešenie, v čom bol projekt jedinečný a čo to prinieslo. Pokúste sa čo najrýchlejšie upútať pozornosť a do detailov zájdite až neskôr.
5. Ozvučené videá fungujú lepšie. Jasné a jednoduché vizuály v kombinácii s hovoreným komentárom sú často veľmi efektívne.
6. Menej (príloh) je niekedy viac. Myslite na prílohy a tvorbu videa už pri exekúcii kampane – zbierajte materiál priebežne. Jeden jasný a popisný obrázok je výstižnejší než hromada nepriehľadných fotiek a súborov.
7. Zoznámte sa s hodnotiacimi kritériami a zohľadnite ich pri písaní prihlášky. Akcentujte mediálnu stratégiu a nezamieňajte kreatívny koncept kampane s inovatívnym využitím médií.
7 krokov k jednoduchému a správnemu vyplneniu prihlášky
1. Zoznámte sa s prihláškou - čo obsahuje a aké kritériá sú hodnotené. Ujasnite si, aké informácie a podklady potrebujete, aby ste mohli prihlášku úspešne vyplniť a pripravte si ich dopredu.
2. Urobte si predstavu, koľko kampaní chcete prihlásiť. Pokiaľ prihlasujete jednu kampaň do viac kategórií, musíte každú prihlášku (popis kampane i sprievodnú dokumentáciu) prispôsobiť danej kategórii! Inak výrazne znižujete svoju šancu na úspech.
3. Prezrite si prihlasovaciu aplikáciu. Zaregistrujte sa v aplikácii súťaže awards.flema.cz a založte si prihlášku, v ktorej sa dá nezáväzne prezrieť všetky jej časti.
4. Vytvorte si časový plán. Všetko väčšinou trvá dlhšie, než si predstavujeme. Nenechávajte odosielanie prihlášok na poslednú chvíľu - najmä tvorba videí je časovo náročná! Vyhnete sa tak situácii, kedy na spracovanie prihlášky a sprievodných materiálov nie je dostatok času a pod zbytočným tlakom potom nie je priestor prihlášky riadne spracovať.
5. Vyplňte si formulár dopredu. Pre každú prihlášku si uložte jeden samostatný. Formulár je pre vás pripravený k stiahnutiu na webe súťaže.
6. Vyplňte prihlášku. Metódou “copy&paste” preneste vopred vyplnenú prihlášku z formulára do prihlasovacej online aplikácie. Je to jednoduchšie než spracovať a upravovať prihlášku online.
7. Uložte prihlášku v systéme, aj keď ešte nie je dokončená. K jej úpravám sa môžete kedykoľvek vrátiť.