Víno Matyšák
StoryEditor

Malé zmeny robia Veľkú noc

20.04.2022, 00:00
Je čas, aby Veľkú noc mali ženy opäť rady. Veľkonočná kampaň od dotcom advertising pre Víno Matyšák hovorila o tom, čo si ženy myslia už roky. Veľkonočné tradície sú fajn, ale keď príde na polievanie či množstvo lacných voňaviek, milé slová u nich často nenájdeme.

Komunikácia odľahčeným spôsobom vyzývala mužov, aby zbavili ženy nepríjemností, pred ktorými každý rok hľadajú kreatívny únik. Niektoré šibačom neotvárajú, iné utekajú do hôr na celodenný „výlet“, prípadne si už v januári vybavujú dovolenku v krajine, kde o šibačoch ani nechyrujú.

„Rôzne prieskumy ukazujú, že Slováci na Veľkú noc postupne upúšťajú od tradícií a skôr tieto sviatky berú ako dni oddychu a príležitosť na stretnutie s rodinou. Tento trend je výraznejší hlavne v mestách, kde už príliš nie je v móde robiť obchôdzky a recitovať pri tom staré známe Šibi-ryby… Korbáče, záplavy ľadovej vody či 23. lacnú voňavku vo vlasoch, čoraz viac žien radšej oželie,“ hovorí Michal Sivko, marketing manager spoločnosti Víno Matyšák.

Len 41 % Sloveniek konštatovalo, že aj v súčasnosti dodržiavajú veľkonočné tradície. Miznú hlavne zástupy polievačov a šibačov a pandémia tento trend ešte posilnila. Najmarkantnejšie to je v mestách nad 100-tisíc obyvateľov, kde šibanie jednoznačne deklarovalo len okolo 30 % opýtaných. V menších obciach do tisíc obyvateľov ich bolo menej ako 50 %.

„Na základe týchto zistení sme zvolili priamočiaru stratégiu vychádzajúcu v ústrety mestskej cieľovej skupine. Zabudnime na tradície, ktoré ženám prekážajú, a zostaňme pri tom, čo majú na Veľkej noci rady – oddych a posedenia v kruhu rodiny či priateľov, ku ktorým sa víno hodí ako uliate,“ dodáva Peter Urbanec, strategy director dotcom advertising.

Kampaň prebiehala v digitálnom prostredí. Jej súčasťou bola aktivácia na sociálnych sieťach a 3 online videá, v ktorých zaznela tradičná ľudová pieseň, ale po novom a s jasným odkazom.

Kampaňové videá:

Vizitka kampane:

Klient: Víno Matyšák, s. r. o., Michal Sivko, Petra Danielovičová
Creative directors: Roj & Dvorecký
Strategy directors: Peter Urbanec, Monika Farkašová
Art directors: Marek Szold, Tomáš Slabej
Copywriter: Slavomír Baran
Social media: Lenka Kolláriková
Account managers: Andrea Dubeňová, Monika Hurbanová
Produkcia: Marek Urban, UMG production a štúdio 727
Zvuk: Vladimír „Bajko“ Bajnóci
Spev: Agáta Kováčiková (Lúčnica)

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. september 2024 09:16