Komunikácia odľahčeným spôsobom vyzývala mužov, aby zbavili ženy nepríjemností, pred ktorými každý rok hľadajú kreatívny únik. Niektoré šibačom neotvárajú, iné utekajú do hôr na celodenný „výlet“, prípadne si už v januári vybavujú dovolenku v krajine, kde o šibačoch ani nechyrujú.
„Rôzne prieskumy ukazujú, že Slováci na Veľkú noc postupne upúšťajú od tradícií a skôr tieto sviatky berú ako dni oddychu a príležitosť na stretnutie s rodinou. Tento trend je výraznejší hlavne v mestách, kde už príliš nie je v móde robiť obchôdzky a recitovať pri tom staré známe Šibi-ryby… Korbáče, záplavy ľadovej vody či 23. lacnú voňavku vo vlasoch, čoraz viac žien radšej oželie,“ hovorí Michal Sivko, marketing manager spoločnosti Víno Matyšák.
Len 41 % Sloveniek konštatovalo, že aj v súčasnosti dodržiavajú veľkonočné tradície. Miznú hlavne zástupy polievačov a šibačov a pandémia tento trend ešte posilnila. Najmarkantnejšie to je v mestách nad 100-tisíc obyvateľov, kde šibanie jednoznačne deklarovalo len okolo 30 % opýtaných. V menších obciach do tisíc obyvateľov ich bolo menej ako 50 %.
„Na základe týchto zistení sme zvolili priamočiaru stratégiu vychádzajúcu v ústrety mestskej cieľovej skupine. Zabudnime na tradície, ktoré ženám prekážajú, a zostaňme pri tom, čo majú na Veľkej noci rady – oddych a posedenia v kruhu rodiny či priateľov, ku ktorým sa víno hodí ako uliate,“ dodáva Peter Urbanec, strategy director dotcom advertising.
Kampaň prebiehala v digitálnom prostredí. Jej súčasťou bola aktivácia na sociálnych sieťach a 3 online videá, v ktorých zaznela tradičná ľudová pieseň, ale po novom a s jasným odkazom.