Súťaž Young Lions Slovakia 2022 pozná výhercov. Mladí kreatívci, ktoré získali zlato, postupujú na súťaž Young Lions do Cannes a zároveň si vychutnajú naživo najväčší reklamný festival kreativity Cannes Lions na Francúzskej riviére.
Do súťaže mladých talentovaných kreatívcov bolo prihlásených 112 prác, na shortlist vybrala porota pod vedením Petra Kačenku z Wiktor Leo Burnett 32 kampaní a následne rozhodla o víťazoch. Zlato bolo udelené v každej zo siedmich kategórií, celkovo bolo udelených 15 ocenení.
V kategórii Print bola jedna zo šiestich shortlistovaných prác ocenená zlatom, a to práca Pivo z tieňa chutí vždy lepšie od súťažného tímu Iveta Valentová, Václav Kudělka.
V tejto kategórii nebolo udelené striebro, avšak bronz získali dve práce: A pritom naše slovenské od súťažiacich Matúša Kováča a Adama Mészárosa a práca Čistá kvalita zo Slovenska od súťažiacich Lukáša Lukoniča a Dominika Hasáka.
V kategórii PR premenila shortlist na zlato práca Správy z budúcnosti od Jakuba Kováča a Soni Časárovej. Striebro v tejto kategórii si odniesla práca Prírodná rezervácia od súťažného tímu Soňa Belyusová a Adela Holubčíková. Bronzové ocenenie porota udelila práci Index vzduchu a súťažnému tímu Daniel Vachuna a Michal Roháček.
V kategórii Marketers porota rozhodla o zlatej a bronzovej práci. Zlato získala práca ENTERASA od dvojice Ivana Viteková, Ivana Masarovičová a bronz si vybojovala práca Digitálna Družina od Filipa Kuchára a Paulíny Vozárik Zlochovej.
Všetky tri shortlistované práce v kategórii Film získali ocenenie. Zlato putuje práci Pripraviť sa, pozor, STOP! od súťažnej dvojice Kataríny Chudej a Martina Luthera. Striebro získala práca Tender na úrovni od Jakuba Svetlíka a Petry Stanovej. Bronzovou sa stala práca Čunder od Ivany Vitekovej a Lukáša Krista.
Ceny v kategórii Media získali dve zo štyroch shortlistovaných prác: zlato bolo udelené práci MADE FOR SPORT - tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko od Moniky Farkašovej a Jakuba Svetlíka a strieborná cena šla práci Začať je ľahké od dvojice Michal Hroš a Vladimír Labunet.
Dve ceny boli udelené aj v kategórii Design. Tím Karin Hykšová a Veronika Holásková získali zlato s prácou Sunfollowers a dvojica Vladimír Krajčovič, Gabriela Križanová majú bronz s prácou We Take Care of U.
Najviac ocenení bolo udelených v kategórii Digital. Z deviatich shortlistov bola cena udelená štyrom prácam: zlato získala dvojica Monika Farkašová a Marek Uličný s prácou Dobrofond, striebro si odniesla práca Slippers |od Kataríny Sopkovej a Sabiny Lukačovej. Bronz bol udelený dvakrát, a to práci Spájame svety pekným gestom súťažnej dvojice Erik Oravec a Gabriel Jakubkovič a druhá bronzová cena patrí tímu Barbora Jozefíková a Martin Sprušanský za prácu Svet bez imigrantov.
V roku 2022 budú v medzinárodnom kole Young Lions Competitions Slovensko reprezentovať víťazi každej zo siedmich kategórií. Medzinárodné kolo sa uskutoční v roku 2022 online v termíne od 16. mája do 7. júna.
Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú vstup a pocestujú na festival Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.-24. júna.
Súťaže mladých talentov Young Lions Slovakia 2022 organizuje: Ad Awards Association - Klub reklamných agentúr Slovenska, Art Directors Club Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
Partneri súťaže
Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock