KOMUNIKA
StoryEditor

Kampaň Srdce pre Afriku umožnila desiatkam chudobných detí prístup k vzdelaniu

22.04.2022, 12:29
Autor:
redred
Kampaň viedla Lucia Pekaríková z KOMUNIKY, ktorá sama podporuje dievčatko v Keni.

Pro bono kampaň „Srdce pre Afriku“ realizovaná PR agentúrou KOMUNIKA pre Nadáciu Integra oslovila až 167 potenciálnych podporovateľov vzdelania najchudobnejších detí z Kene a Etiópie.

Šanca na budúcnosť

Nadácia Integra už viac ako 16 rokov úspešne realizuje program PODPORA DETÍ, ktorý pomáha deťom žijúcim v afrických slumoch získať vzdelanie, a tým sa vymaniť zo začarovaného kruhu hlbokej chudoby. Deje sa tak vďaka slovenským podporovateľom, ktorí prostredníctvom 25 eur mesačne zabezpečujú deťom z tých najchudobnejších sociálnych pomerov nielen vzdelanie, ale aj pravidelnú stravu, zdravotnú starostlivosť a v prípade potreby aj bývanie a bezpečný priestor na vývoj.

Prečo je pomoc tak veľmi potrebná? Keďže rodičia detí žijúci v slumoch ledva zarobia na jedlo či bývanie a výdavky na vzdelanie sú vysoké, deti ostávajú doma a nechodia do školy. Sú tak odsúdené na rovnaký život v dospelosti ako ich rodičia. Niektoré z týchto detí však už rodičov nemajú a žili na ulici. Bez zaradenia do programu Podpora detí by sa tak nemuseli dožiť dospelosti. Absolventi programu si vďaka získaným vedomostiam a zručnostiam neskôr vedia nájsť prácu, postarať sa o seba a svoju rodinu a prispieť k rozvoju komunity.

Cieľ kampane prekročený o viac ako 200 percent

Hlavným cieľom PR kampane bolo oslovenie 50 nových sponzorov. Chytila však za srdce až 167 Slovákov, ktorí prejavili záujem stať sa podporovateľmi. Cieľ bol teda prekročený o viac ako 200 percent. Z nich je v súčasnosti aktívnych 141 sponzorov.

Nápad na kampaň vznikol po tom, ako riaditeľka PR agentúry KOMUNIKA, Lucia Pekaríková, ktorá sponzoruje vzdelanie dievčatka v Keni, napísala o svojej skúsenosti blogový článok „2x väčšie srdce pre Afriku". A keďže priniesol do nadačného programu nových podporovateľov, agentúra s Nadáciou Integra začali spolupracovať pro bono. V edukačnej kampani Srdce pre Afriku sa vyjadrovala nielen koordinátorka programu Podpora detí Nadácie Integra, ale aj riaditeľka agentúry v úlohe skúseného podporovateľa vzdelania pre dievčatko Miriam.

125 detí už chodí do školy

Na štvormesačnú PR komunikáciu bola využitá sila tradičných médií. Cez 20 efektívne cielených mediálnych výstupov prinieslo šancu na lepší život až 125 deťom zo slumov v Keni a Etiópii. Kampaň rozprávala príbehy detí, ktoré samé nevedia poprosiť o pomoc. Vysvetľovala poslanie, prepracovanosť a zmysluplnosť programu Podpora detí. Tiež spôsob, ako Nadácia Integra transparentne pracuje s peniazmi prispievateľov a čo všetko je z týchto zdrojov zabezpečované. PR komunikácia bola doplnená o autentické fotografie zo škôl a vzdelávacích centier, ktoré Nadácia Integra spolu s partnermi v Afrike postavili a tiež o šťastné príbehy študentov programu.

„Vzdelanie je kľúčovým nástrojom k odstráneniu chudoby a veríme, že každé dieťa by k nemu malo mať prístup," vysvetľuje Lucia Pagáčová z Nadácie Integra, ktorá je koordinátorkou projektu Podpora detí. „Presvedčili sme sa, že podobne zmýšľajúcich ľudí s veľkým srdcom je na Slovensku dosť. Vďaka zmysluplnej kampani Srdce pre Afriku sme našli nových podporovateľov pre chudobné deti z Etiópie a Kene. Myslím, že zavážil aj fakt, že kampaň viedla Lucka Pekaríková z KOMUNIKY, ktorá sama podporuje dievčatko v Keni, a teda presne vedela, čo potenciálnych podporovateľov môže zaujímať. Sme vďační za každého podporovateľa, ktorý sa rozhodol darovať nádej na lepšiu budúcnosť dieťaťu.“

„Kampaň Srdce pre Afriku bola pre mňa profesionálne aj osobne veľmi obohacujúca. Projekt Podpora detí má neuveriteľnú silu meniť svet k lepšiemu a naozaj sa teším, že sme s našou agentúrou mohli prispieť troškou v podobe úspešnej PR komunikácie. O to viac, že sa nám podarilo zabezpečiť lepší život 125 deťom, pre ktoré bolo vzdelanie dovtedy nedosiahnuteľné. Vedomosti a vzdelanie sú budúcnosť, a aj preto má táto a každá podobná iniciatíva obrovský zmysel,“ tvrdí Lucia Pekaríková, Managing Director KOMUNIKA.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2024 00:30