Cannes Predictions je súboj, v ktorom agentúra Wiktor Leo Burnett a Stratégie tipujú, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie na reklamnom festivale kreativity v Cannes. V tomto battle proti sebe stoja dve práce, ktoré sú síce absolútne odlišné, ale spoločným menovateľom je využitie najnovších technológií.
Tipujú Michal Kopriva z WLB a za Stratégie František Kvarda z Mafra Slovakia.
Michelob Ultra "Ultra Courtside" // Wieden + Kennedy (Portland, USA)
Práca, ktorá by pravdepodobne nevznikla, keby nebola pandémia. Alebo by vznikla omnoho neskôr. Ak sa hovorí, že pandémia akcelerovala využitie technológií v digitálnom prostredí, toto je jeden z krásnych príkladov.
Changethe Ref "Unfinished Vote" McCann Health (New York, USA)
Kto by povedal, že umelá inteligencia môže priniesť také silné pocity? Navyše, posolstvo spotu je mimoriadne nadčasové, téma v USA stále aktuálnejšia.
A takto vyzerajú tipy na víťazov:
Ťažká téma, ale silný insight a zaujímavý pohľad na to, ako využiť AI aj mimo instagram-filtrov a fakeovaní politikov. Michal Kopriva |
Miesto na NBA vedľa Baracka Obamu len vďaka nízkokalorickému pivu a kamere na laptope je super case toho, že celý lockdown a korona nám priniesla v reklame tlak na to, aby sme sa začali pozerať na technológie z iného uhla. Jednoduchá idea, dobrá exekúcia a rýchla reakcia!
vs.
"Kto môže viac bojovať proti násiliu spôsobenému zbraňami - ako tí, ktorí nimi boli zavraždení."
Silná téma držania zbraní, ktorá dlhodobo rezonuje v USA, o to silnejšie pred voľbami v 2020. Joaquin Oliver, ktorý bol zavraždený v roku 2018 pri streľbe na strednej škole na Floride - prostredníctvom deepfake videa vyzýva a upozorňuje, že každý rok zomiera zastrelením až 40 tisíc ľudí a teda aj tisícky mladých voličov, ktorí by mali možnosť svojím hlasom bojovať proti takémuto zverstvu. Ťažká téma, ale silný insight a zaujímavý pohľad na to, ako využiť AI aj mimo instagram-filtrov a fakeovaní politikov. Favorit z tohto duelu na Leva!
Treba si uvedomiť, že ak by pandémie nebolo, takáto reklama by nikdy nevznikla. František Kvarda |