StoryEditor

Cannes Predictions: Súboj technológií v reklame. Alebo ako umelá inteligencia dokáže vyvolať emócie

23.06.2021, 06:24
Autor:
(pš)(pš)
Wiktor Leo Burnett a Stratégie tentoraz nemajú rovnaký tip na víťaza.

Cannes Predictions je súboj, v ktorom agentúra Wiktor Leo Burnett a Stratégie tipujú, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie na reklamnom festivale kreativity v Cannes. V tomto battle proti sebe stoja dve práce, ktoré sú síce absolútne odlišné, ale spoločným menovateľom je využitie najnovších technológií.

Tipujú Michal Kopriva z WLB a za Stratégie František Kvarda z Mafra Slovakia.

Michelob Ultra "Ultra Courtside" // Wieden + Kennedy (Portland, USA)
Práca, ktorá by pravdepodobne nevznikla, keby nebola pandémia. Alebo by vznikla omnoho neskôr. Ak sa hovorí, že pandémia akcelerovala využitie technológií v digitálnom prostredí, toto je jeden z krásnych príkladov.

Changethe Ref "Unfinished Vote" McCann Health (New York, USA)
Kto by povedal, že umelá inteligencia môže priniesť také silné pocity? Navyše, posolstvo spotu je mimoriadne nadčasové, téma v USA stále aktuálnejšia.

A takto vyzerajú tipy na víťazov:

archív

Ťažká téma, ale silný insight a zaujímavý pohľad na to, ako využiť AI aj mimo instagram-filtrov a fakeovaní politikov.

Michal Kopriva
Account Manager Senior
Wiktor Leo Burnett

Miesto na NBA vedľa Baracka Obamu len vďaka nízkokalorickému pivu a kamere na laptope je super case toho, že celý lockdown a korona nám priniesla v reklame tlak na to, aby sme sa začali pozerať na technológie z iného uhla. Jednoduchá idea, dobrá exekúcia a rýchla reakcia!
vs.
"Kto môže viac bojovať proti násiliu spôsobenému zbraňami - ako tí, ktorí nimi boli zavraždení."
Silná téma držania zbraní, ktorá dlhodobo rezonuje v USA, o to silnejšie pred voľbami v 2020. Joaquin Oliver, ktorý bol zavraždený v roku 2018 pri streľbe na strednej škole na Floride - prostredníctvom deepfake videa vyzýva a upozorňuje, že každý rok zomiera zastrelením až 40 tisíc ľudí a teda aj tisícky mladých voličov, ktorí by mali možnosť svojím hlasom bojovať proti takémuto zverstvu. Ťažká téma, ale silný insight a zaujímavý pohľad na to, ako využiť AI aj mimo instagram-filtrov a fakeovaní politikov. Favorit z tohto duelu na Leva!

František Kvarda František Kvarda HN/Peter Mayer

Treba si uvedomiť, že ak by pandémie nebolo, takáto reklama by nikdy nevznikla.

František Kvarda
Šéf divízie MAFRA Books
Mafra Slovakia

Hlas dávam spotu Michelob. Má dynamiku, dobrý strih a v kontexte pandemických čias v podstate brutálne silný message. Treba si uvedomiť, že ak by pandémie nebolo, takáto reklama by nikdy nevznikla. A ani zrýchlený dopyt po podobných revolučných technológiách.
Ich unikátne možnosti sú aj prvkom v Unfinished Vote s úplne iným a nemenej silným posolstvom. A hoci je v Unfinished Vote „viac srdiečka“, hlas dávam Michelobu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 17:23