Michal Roháček vyhral v tohtoročnej súťaži mladých kreatívcov Young Lions v kategórii Digital spolu s Danielom Vachunom. Brief v tejto kategórii zadala Slovenská sporiteľňa a úlohou súťažiacich bolo vytvoriť na leto kampaň, ktorá zatraktívni SLSP tak, že bude vnímaná ako značka pre mladých. A to bude znamenať, že si v nej aj budú chcieť otvoriť účet. Takto vznikla zlatá kampaň READY, STEADY, 60. Michal Roháček, ktorý pracuje ako Senior Copywriter v agentúre THIS IS LOCCO, takto reagoval na naše otázky.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Do Young Lions nie je dôvod nezapojiť sa. Ak máte pod 30 respektíve 31 a nájdete si dvojičku, jednoducho to treba skúsiť.
Čo si zo súťaže odnesiete?
To záleží aj od toho, čo donesieme. Každopádne, zatiaľ si odnášam dobrú náladu z víťazstva v národnom kole.
Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Pomerne ľahké bolo prísť s ideou, ktorú sme mali vymyslenú rýchlo, a naopak veľa času nám zabralo domyslieť ju do detailov tak, aby sme boli s výsledkom spokojní.
Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Baví ma, že každý deň je šanca spraviť niečo výnimočné. Aspoň teoretická.
Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Ktovie.
Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Nie je nová, ale v poslednom období som si veľakrát púšťal reklamu pre KFC s Hodorom:
Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Nikdy nejedz nalačno - Marek Sivý.
Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
V práci ma najviac posúva práca.
Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Pre vydavateľstvo K. K. Bagala, páči sa mi oblasť, ktorej sa venuje (dobrá slovenská literatúra), a prístup vydavateľa.
Doplňte: Mám rád kampane, ktoré...
Majú parádnu ideu.
Kniha, ktorú by ste odporučili?
Odporučil by som knihu z môjho obľúbeného žánru sci-fi: Výdych od Teda Chianga.
Michal Roháček spoločne s Danielom Vachunom reprezentovali mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Digital.
O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.
Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digital - Slovenská sporiteľňa
Media - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.