Súťaž o najkreatívnejší počin roka Zlatý klinec sa vracia v septembrovom termíne a prináša so sebou viacero noviniek. Najvýraznejšou je nová kategória DUCH DOBY. Tá v sebe nesie tri podkategórie, staronovú Kreativitu v čase korony a dve nové subkategórie - Kreativita v športovom marketingu a Ekológia a trvalá udržateľnosť. Agentúry sa môžu do plošného testovania kreativity prihlásiť do konca augusta.
“Po ťažko predvídateľnom minulom ročníku sme sa snažili s pracovno-organizačným výborom tento rok vrátiť v súťaži k funkčným veciam a zároveň reagovať vylepšeniami na limity, ktoré nás preverili. Najviac sa tešíme, že sa podarí otestovať aj nejaké novinky,” hovorí za organizátorov súťaže výkonná riaditeľka KRAS-u Silvia Cyprichová.
Predĺžené je aj obdobie, počas ktorého môžu agentúry prihlasovať kampane. Do súťaže je možné prihlásiť práce, ktoré boli zverejnené od 1. júla 2020 až do 31. júla 2021. Nováčikovia zároveň získavajú výhodnejšiu cenu za registráciu, pre prvoprihlasovateľov je pripravená 20 percentná zľava.
Do poroty súťaže sa vrátia a do kmeňovej single aj multichannel poroty zasadnú porotcovia zo susednej Českej republiky.
Kreatíva pod taktovkou MullenLowe GGK
Každoročne sa pod kreatívu Zlatého Klinca podpisuje vybraná členská agentúra z KRAS-u. V tomto roku táto úloha pripadla tímu agentúry MullenLowe GGK, pod vedením Creative Directora Vlada Slivku:
“Zlatý klinec vnímam ako najprestížnejšiu súťaž našej branže. Každý rok si hľadá nejakú tému, tento rok sme sa na to podujali my. V minulosti už boli ročníky, ktoré odkazovali na aktuálne dianie, napríklad Voľby slovenskej národnej reklamy. Aktuálne žijeme dobu, ktorá má imperatív koronakrízy a ovplyvňuje to celé naše fungovanie. Ovplyvnilo to aj uvažovanie o Klinci.
Uvedomujeme si silný prienik medzi plošným testovaním, fenoménom našej krajiny a plošným testovaním kreativity, čo Zlatý klinec de facto je. Hlavný lightmotív je zastrešením toho, čo sa bude diať. Všetci dobrovoľne odovzdáme vzorky kreatívnych pokusov, ktoré sme vytvorili, konzílium odborníkov posúdi či sú pozitívne alebo negatívne na kreativitu, nápady a vo finále si na odbernom mieste tí šťastní prevezmú certifikáty. Tá metafora sedí, je jasná a zrozumiteľná. A keď sa raz niekto bude pozerať na históriu Zlatého klinca bude vedieť, že áno, v týchto časoch sme tvorili a žili.”
Poznačte si dôležité termíny súťaže:
AUGUST |
|
DDL pre uzávierku registrácie |
31. augusta |
SEPTEMBER |
|
Zasadanie poroty (shortlist) - single channel |
22. septembra |
Zasadanie poroty (shortlist) - multi channel |
23. septembra |
Prezentácia shortlistov (multi channel) |
24. septembra |
Zasadanie poroty - víťazi single channel |
24. septembra |
Zasadanie poroty - víťazi multi channel |
24. septembra |
Event - vyhlásenie výsledkov |
24. septembra |
Výsledky, to najlepšie zo ZK (špeciál) |
28. septembra |
O výsledkoch testovania, udelení Zlatých, Strieborných a Bronzových klincov a kto získa titul najpozitívnejšej Agentúry večera sa verejnosť dozvie 24. septembra 2021.
O súťaži Zlatý klinec
Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, ktorá je organizovaná každoročne od roku 1994. Vyhlasovateľom je spoločnosť Ad Awards Association, odbornými garantmi sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director's Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie. Kmeňovú porotu tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov ADC, ktorých dopĺňajú zahraniční českí porotcovia. Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita a inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.