Seminár na tému Reklama ako forma manipulácie s dieťaťom sa uskutočnil 25. septembra v Ostrove pri Karlových Varoch v rámci 33. ročníku Detského domova festivalu Otta Hofmana.
Seminár bol organizovaný v spolupráci s Detským krízovým centrom v Prahe. „Rodičia a kritici sa často obávajú, že reklama by mohla viesť ku konfliktom v rodine, pocitom nespokojnosti a materialistickej životnej orientácii. Dôsledkom tejto obavy bol vznik nátlakových skupín napr. Action for Children Television, samoregulujúcich noriem, legislatívy a výzkumu týchto otázok. Boli skúmané tri druhy dôsledkov: detská pozornosť venovaná reklamám, postoje voči reklame a jej pochopenie a vplyv reklamy na správanie“, uviedla Jitka Vysekalová, riaditeľka kvalitatívneho výskumu a psychologického laboratória TNS Factum, ktorá tu vystúpila so svojím príspevkom Deti a reklama.
Zdroj: www.istrategie.cz

