Televízie majú 50-percentný podiel na celkových výdavkoch na reklamu. Podľa Vladimíra Vokála, riaditeľa mediálnej agentúry Unimedia, si v súčasnosti z tohto reklamného „koláča“ až 85 percent „odkrojí“ TV Markíza, okolo 14 percent STV a len jedno percento ostatné televízie.
Vladimír Vokál si to však nemyslí. „Reklamný trh je ovplyvňovaný ekonomikou, nie tým, či tu je, alebo nie je Vladimír Železný,“ povedal Vokál. Dodal však, že Železný môže reklamný trh ovplyvniť tlakom na českých klientov. Zmluva podpísaná s TV Nova bude zároveň pre nich zmluvou, ktorá im umožní komunikáciu s TV Global. „To je však len také presúvanie peňazí z vrecka do vrecka,“ dodal Vokál.
Zmenu reklamných podielov môžu podľa Vokála privodiť len zmeny sledovanosti, ktoré pritiahnu, alebo, naopak, odoženú klientov.
Zdroj: www.sme.sk

