Podľa 58. výročnej správy Agency income report, zverejnenej v pondelok americkým časopisom Advertising Age je najväčšou reklamnou spoločnosťou WPP Group .
V roku 2001 porazila WPP Group s hrubým ziskom 8,17 mld. USD reklamnú spoločnosť Interpublic Group of Cos., s hrubým ziskom 7,98 mld. USD. Ako uvádza správa, reklamný priemysel prekonal skutočne ťažký rok – mediálne billingy klesli v roku 2001 o 10% v USA, celkový hrubý zisk v USA zaznamenal pokles o 2,2% oproti minulému roku.
Ešte pred rokom, po akvizícii Interpublicu s True North Communication, sa zdalo víťazstvo Interpublicu medzi reklamnými spoločnosťami takmer isté. True North so sebou do Interpublicu priniesol predbežný hrubý zisk vo výške 1,54 mld. USD, čo mu malo zaistiť pohodlnú prvú priečku. Ale bojujúce siete FCB Group a Lowe zhoršili vyhliadky IPG, čím uvoľnili cestu pre WPP, posilnenú akvizíciou s Tempus Group. Príjem vo výške 5,5 mld. USD v media billingu siete CIA Medianetwork, ktorá je mediálnym špecialistom Tempusu, už urobil svoje.
Najsilnejšie trojka WPP, Interpublic a Omnicom Group v roku 2001 ešte posilnila svoje dominantné postavenie, čo potvrdzuje spoločných 43,7% z celosvetovo dosiahnutého hrubého zisku za reklamné a marketingové služby. spolu s Publicis Groupe, štvrtou v poradí po akvizícii Bcom3 Group, by svetová štvorka mohla dosiahnuť 54,6% globálnych výdavkov na reklamu a marketingové služby, čo predstavuje nárost o 48,6% oproti predchádzajúcemu roku.
Zdroj: Advertising Age

