Včera večer porota kategórie Media Lions rozhodla o víťazoch – Grand Prix si za najlepšiu mediálnu stratégiu, plánovanie a exekúciu si odniesla austrálska agentúra Universal McCann Australia za nanuk Magnum (Unilever).
Kategória Media Lions vznikla len v roku 1999 a z vtedajších 421 prác sa tento počet rozšíril v roku 2002 na 716, ktoré do tejto kategórie prihlásilo spolu 46 krajín. Napriek týmto úctyhodným počtom ide o najmenej početnú kategóriu, a tak sa organizátori festivalu rozhodli nerozdeľovať Zlaté, Strieborné či Bronzové levy, ale len cenu Media Lions a cenu najvyššiu, teda Grand Prix. Napriek tomu, že porota zdôraznila rovnosť cien, na tlačovej konferencii pri príležitosti zverejnenia výsledkov sa najviac diskutovalo o štyroch prácach. Okrem víťazného nanuku Magnum sa porota najviac ocenila prácu s názvom Titanic (Mastercard) agentúry McCann-Erickson z Portorika, či prácu Deň matiek agentúry Young & Rubicam Buenos Aires z Argentiny. Veľa sa diskutovalo aj o americkej kampani na BMW – porota priznala jej kvality, ale podľa jej názoru nejde o reklamu vhodnú do tejto kategórie.
Slovensko reprezentovalo v tejto kategórii 5 prác, a to z dielne agentúry Juraj Vaculík Creative Studio (Rádio B1, Tatrabanka) a Wiktor/Leo Burnett (Ma-Rek). Tieto práce sa však nedostali na shortlist, a teda nezískali ani cenu.
Zdroj: Martin Mazág, Cannes

