Podľa prieskumu London Business School pre reklamnú sieť Havas Advertising Group, marketéri budú uprednostňovať lacnejšie formy napr. direct mail a on-line reklamu pred reklamou zverejňovanou v médiách.
Už v priebehu tohto roka zadávatelia reklamy sa menej prezentovali prostredníctvom vonkajšej, printovej a televíznej reklamy. Uprednostňovali skôr lacnejšie formy reklamy a tento trend by mal aj naďalej pokračovať. Marketéri očakávajú, že v nasledujúcom roku marketéri minú na reklamu v televízii, rozhlase a printových tituloch 44,4 percenta zo svojho rozpočtu určeného na reklamu, čo v porovnaní s rokom 2001predstavuje pokles o 0,9 percenta. Naopak viac z reklamných rozpočtov pôjde na internetovú reklamu, jej podiel by mal stúpnuť zo 6,1 percenta na 7 percent. “Vo všeobecnosti dôvody znižovania výdavkov na televíznu, rozhlasovú resp. printovú reklamu naznačovali dlhodobú zmenu v prerozdelení finančných prostriedkov, pričom viac finančných prostriedkov smeruje na direct marketing a interaktívny marketing,“ uvádza sa v správe.
Zdroj: Vladislav Borovský, Stratégie

