Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) - orgánu etickej samoregulácie v oblasti reklamy – obdržala tri podnety na posúdenie z hľadiska Etických pravidiel reklamnej praxe platných na území SR (ďalej len Kódex).
3. júna 2004 na piatom tohtoročnom zasadnutí rozhodla AK RPR o porušení Kódexu a stiahnutí reklamy v jednom prípade. Na posúdenie bol navrhnutý reklamný billboard erotického klubu ORION v Košiciach, ktorý podľa sťažovateľky veľmi vulgárne a nevkusne vyzýva na jeho návštevu. Na základe posúdenia AK RPR bol billboard v rozpore s Kódexom.
Na posúdenie boli ďalej navrhnuté: billboard „Vieš koľko nakazených žltačkou ti dnes podalo ruku?“ od spoločnosti GlaxoSmithKline, Slovakia s.r.o., kde sa uvádza informácia „50 % deti 30 % dospelí“. Sťažovateľka tu konštatuje, že sa nedodržiava pravdivosť reklamy, lebo údaj je sám osebe pravdivý, avšak vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých sa používa, privádza príjemcu reklamného posolstva do omylu.
V druhom prípade - billboard s názvom „Bezpečný s EX“ , od spoločnosti ADAMS, k.s., Košice, sťažovatelia žiadali jeho odstránenie vzhľadom na to, že sa podľa nich znevažuje a zneužíva sexualita a ľudské telo v mene biznisu. Oba billboardy neboli uznané za neetické a Kódex neporušujú..
Zdroj: Júlia Sobinovská, Stratégie

