Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na svojom májovom zasadnutí 3 podnety, na ktoré prišlo 19 sťažností.
V prípade printovej reklamy spoločnosti Slovak Telecom, a.s., v časopise Formát, č. 9/2004 z 1.marca 2004, rozhodla, že ide o porušenie bodu 7.1. Časti III. Kódexu. Reklama vo forme rozhovoru totiž nebola označená ako inzercia, pričom bola použitá tá istá grafika akú má časopis Formát a strana bola označená ako rozhovor. Rovnaké označenie však Formát používa aj pri skutočnom rozhovore, čiže reklama nebola odlíšená zodpovedajúcim spôsobom. Píše sa v stanovisku sťažovateľa.
Sekretariát RPR si vyžiadal stanovisko od spravodajského týždenníka Formát, či išlo o redakčný článok alebo reklamu. Formát priznal, že uverejnený inzertný rozhovor bol bez správneho označenia, čím vznikol dojem skrytej reklamy a čitatelia boli uvedení do omylu.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

