Televízna reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, ktorou propaguje mobilný telefón Nokia nie je podľa Rady pre reklamu (RPR) v rozpore s etickým reklamným kódexom.
Sťažnosť súkromnej osoby, ktorá podala podnet na prešetrenie reklamnej kampane je podľa Rady pre reklamu neopodstatnená. Sťažovateľ namietal, že v predmetnom televíznom spote nie sú uvedené žiadne obmedzenia alebo iné podmienky týkajúce sa predajnej ponuky telefónov Nokia. Zároveň sa nazdával, že chýbajúce informácie sú rozhodujúce pre zákazníka, ktorý sa rozhoduje pre kúpu mobilného telefónu. Tým, že spoločnosť Orange tieto informácie vo svojej reklame neuviedla, podľa neho zavádzala potenciálneho zákazníka.
Ďalší podnet podal rade zástupca spoločnosti ChangeNet, ktorý požiadal o preskúmanie, či doručením nevyžiadanej reklamnej ponuky na internetové adresy v ich organizácii nedošlo k porušenia zákona o reklame. Pôvodcom týchto materiálov mala byť podľa zástupcu ChangeNetu spoločnosť WICTORIUS - Audio & Video Education z Banskej Bystrice. Arbitrážna komisia RPR dospela hlasovaním k záveru, že v danom prípade ide o reklamu, ale jej šírenie nie je v rozpore so žiadnym z bodov Etických pravidiel reklamnej praxe platných na území SR.
Zdroj: TASR

