Absolut predstavila svetu svoj šiesty a zatiaľ posledný prírastok do rodiny Absolut – Absolut Raspberri. Launch žiarivo červenej fľaše, ktorá zosobňuje vášnivú intenzitu čerstvo nazbieraných malín, bude po prvý krát v 25-ročnej histórii Absolut na niektorých trhoch sprevádzaný televíznou reklamou.
Integrovaný marketingový launch tiež zahŕňa printy, on-line reklamu, out-of-home, consumer events, on-premise promotions, cielené PR a customer-relationship marketing. Prvými trhmi, kde bola Absolut Raspberri už uvedená sú USA a Švédsko.
„Kampaň Absolut Raspberri opäť zaujme inovatívnym spojením s umením, tento krát so street art. Absolut v rámci prípravy kampane oslovil štyroch umelcov – Davida Ellisa, Kenji Hiratu, Mayu Hayuk a Phila Frosta – a zadala im jednoduchý brief – rozšíriť divú a intenzívnu príchuť Absolut Raspberri pomocou ich umenia. Umelci dostali k dispozícii tradičnú Absolut fľašu, ktorá slúžila ako štartovný bod pre ich kreatívne interpretácie. Ich práce boli následne využité pre TV a printovú reklamu,“ hovorí Svetlana Hrochová, brand managerka Absolut ČR/SR. „Launch Absolut Raspberri predstavuje novú dimenziu značky. Spoluprácou so street art umelcami sme rozvinuli zaujímavú myšlienku, ktorá tlmočí energiu a entuziazmus umenia do komplexnej multimediálnej kampane“, hovorí Patrick O‘Neill, kreatívny riaditeľ, TBWA/CHiat/Day/New York.
Televízny spot začína záberom na Absolut Raspberri fľašu nadmernej veľkosti na tmavom pozadí. Scéna pokračuje príchodom umelca na scénu a postupným vytváraním umeleckého diela za použitia fľaše na spôsob maliarskeho plátna. Nehybná kamera zaznamenáva tvorbu diela každých 30 sekúnd. Výsledkom sú hypnotické a rytmické 30 sekundové spoty, ktoré zvýrazňujú rozdielne štýly každého z oslovených umelcov.
Zdroj: CD-Ogilvy & Mather, Stratégie

