StoryEditor

Suzuki, Slovanet a Nextra majú neetické reklamy.

05.12.2004, 23:00

Z celkovo 11 podnetov o posúdenie reklamy z hľadiska súladu s Etickým kódexom, uznala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu päť za opodstatnených.

TV reklama na automobil SUZUKI IGNIS hovorí o zľave až 63.000 Sk, ale nehovorí, že len pri 7 ročnom leasingu. A to je v rozpore s ustanovením bodov 4.1. a 4.6. Časti II. Kódexu.

Podobne je v rozpore aj reklama služby GoDSL od spoločnosti SLOVANET, a.s., v rozhlase a na internete. Podľa sťažovateľa útočí na produkt spoločnosti Slovak Telecom, zosmiešňuje ho a parazituje na sloganoch z reklamy na Rodinný internet: „Objednajte si Rodinný internet a rodina vás bude milovať“. Používa ich v znení „Chcete, aby Vás rodina naozaj milovala“, resp. „Rodina vás bude zbožňovať.“ V rozpore s kódexom je aj ďalšia - printová reklama SLOVANET-u so sloganom: „Stiahni si čo chceš“.

Ďalšou spornou je rozhlasová reklama na produkt ADSL link od spoločnosti Nextra s.r.o., ktorá sa podľa sťažovateľa snaží vzbudiť dojem, že produkt je lacnejší, než v skutočnosti je. Okrem toho používa vyjadrenia „Objednajte si pripojenie do internetu“, čím vzbudzuje dojem, že pri kúpe tohto produktu sa zákazník bude môcť pripojiť do internetu, a to nie je pravda. Zákazník okrem produktu ADSLink od Nextra potrebuje aj prístup DSL, ktorý vo svojej najnižšej variante stojí 399, -Sk bez DPH.

RPR obdržala aj cezhraničnú sťažnosť na podozrenie klamlivej reklamy z BVP – Asociácia podnikateľov za zodpovednú reklamu v Paríži. Je od francúzskeho spotrebiteľa, a týka sa inzerenta - SAPA s.r.o. so sídlom v SR, ktorý sa v tlačovom inzeráte vo Francúzsku prezentuje ako kvalitný chovateľ, a na svojej internetovej stránke sa označuje za veľkoobchodníka. AK RPR uznala, že v prípade šírenia predmetného inzerátu na území SR, by sťažnosť bola opodstatnená.

Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 13:17