StoryEditor

Tatra banka namieta proti rozhodnutiu RPR

06.06.2005, 00:00

Podľa hovorcu Tatra banky Romana Začka je reklamná kampaň „Garantovaná investícia“ je korektná a štandardná v porovnaní s reklamami u nás i v zahraničí. Rada pre reklamu však rozhodla inak.

Tatra banka reagovala na rozhodnutie Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá minulý týždeň označila informácie v reklame Garantovaný vklad za klamlivé a zavádzajúce. Ako sa ďalej uvádza v stanovisku dotknutej banky, produkt možno predať len prostredníctvom pobočky, kde zamestnanci dokážu kvalitne vysvetliť aj to, čo nie je možné detailne spomenúť v kampani z priestorových dôvodov.

Arbitrážna komisia zasadala tento rok piaty krát. Podľa jej názoru počas mája porušili zásady reklamnej etiky spoločnosti Slovak Telecom, OTP Banka Slovensko, Tatra banka, Škoda Auto Slovensko, Home Credit Slovakia, Teltex a MegaVox.

Skrátené vyjadrenie AK RPR:

Reklamná kampaň s názvom: „Garantovaná investícia“ zadávateľ: spoločnosť Tatra banka, a.s.

Sťažovatelia upozorňovali na reklamu Tatra banky o garantovanej investícii a až 24% zisku počas celého trvania vkladu. Podľa sťažovateľov sa od renomovanej banky očakáva nielen dobrý zisk, ale aj korektné správanie/reklamu, ktorá nezavádza. Podľa sťažovateľa v tomto prípade je potrebné 24% vydeliť 4 rokmi, a každý musí zaplatiť vstupný poplatok 3% z vkladov, ktorý nie je garantovaný . Z reklamy sa nikto nedozvie, že garantovaná investícia zaručuje výnos 0,1% ročne. Sťažovatelia na základe skúseností spochybňujú reálnosť 24 % výnosu, pretože štruktúra fondov, ktoré Tatra banka ponúka za posledné 4 roky mohla priniesť zisk tak 2 - 2,5% ročne.

AK RPR rozhodla, že reklamná kampaň je v rozpore s Kódexom

Arbitrážny nález nájdete v plnom znení na www.rpr.sk.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 09:32