Firma Hasbro bude distribuovať do amerických základných škôl 10 000 bezplatných kópií stolnej hry s názvom „Hra života“, ktorá má naučiť deti kriticky myslieť o reklame a médiách.
Hasbro, hračkový magnát nasledujúci Monopoly a Star Wars, sa zameriava na deti vo veku 6-11 rokov, pre ktoré je určená spomínaná stolná hra, ktorú medzi inými podporuje aj Media Smart – iniciatíva McDonald´s na zvýšenie povedomia o reklame, Masterfoods, Procter & Gamble a viaceré reklamné agentúry ako BBDO alebo DDB. V hre môžu deti plánovať marketingové kampane a má ich naučiť fakty o „persuazívnom písaní, znelkách a slovných hračkách.“
Hra vysvetľuje, ako sa predávajú produkty od mobilných telefónov po sociálne myšlienky. Deti získajú body, ak ich reklamná kampaň dostane pozitívnu odozvu alebo sa umiestni na shortliste pre ocenenie, ale strácajú ich, ak nestačí ich marketingový rozpočet alebo je obal produktu nevhodný.
Podľa Konfederácie rodičovských a učiteľských asociácií (NCPT) hra síce propaguje reklamný priemysel, ale má aj významnú vzdelávaciu hodnotu. Deti by sa na základe nej mali naučiť kriticky hodnotiť reklamu v každodennom živote a porozumieť tomu, ako funguje.
Zdroj: AdAge.com

