StoryEditor

Sociálna reklama v Cannes

28.06.2005, 00:00

V rámci medzinárodného reklamného festivalu v Cannes prebehla súťažná výstava viac ako 300 kampaní zameraných na globálne spoločenské problémy.

Výstavu s názvom „Great Ads for a Better Future“ (Vynikajúca reklama pre lepšiu budúcnosť, pozn. red.) organizovala spoločnosť Advertising Community Together (ACT), ktorá je projektom prestížneho internetového portálu AdForum.com.

Podľa informácií z press-kitu ACT pozostávala výstava z 200 printov a 2 hodín spotov a filmov pochádzajúcich z 37 krajín a piatich kontinentov. Partnermi projektu boli okrem AdForum.com aj reklamné agentúry DDB Worldwide a JWT. ACT zhromažďuje reklamné kampane zamerané na oblasť spoločenských problémov od roku 2001.

Počas Medzinárodného reklamného festivalu v Cannes bola v tejto oblasti udelená cena „Cannes Dove“ Palm za najlepšiu kreatívnu kampaň s akcentom na spoločenský rozvoj a globálnu solidaritu. Výstava zodpovednej reklamy ACT podporuje tri hlavné piliere rozvoja: ekonomickú a sociálnu oblasť, ako aj sféru ochrany životného prostredia.

Podľa Isabelle Desplats, projektovej manažérky ACT „mimovládne, vládne a neziskové organizácie stále väčšmi vyzývajú reklamných kreatívcov, aby svoj talent využili na motiváciu, informovanie a prebúdzanie verejnej mienky o potrebe rešpektovať život na Zemi v čase globálneho vývoja.“ Podobné kroky podľa nej majú vzbudiť zvýšenú etickú a ekologickú orientáciu spotrebiteľov.

Ocenené práce (2 pre oblasť printov a jedna pre oblasť spotov) vyberali samotní návštevníci výstavy. Medzi najúspešnejšie printy sa dostala podľa slov Ivany Šimlovičovej (Stratégie, Cannes) kampaň spoločnosti Dove, v ktorej sa stereotypné ženské „nedostatky“ ( napr. vrásky alebo pehy) úrezentujú ako súčasť jedinečnej krásy každej ženy. Kampaň pozostávala z piatich plagátov s osobitými claimami.

Cenu „Cannes Dove Palm“ odovzdal 23. júna zástupca starostu mesta Cannes Bernard Brochand. Výstava bude po Cannes premiestnená do Pekingu, New Yorku, Paríža a Sao Paulo.

Ďalšie informácie nájdete na www.adforum.com/act.

Zdroj: Ľubica Christophoryová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 19:12