StoryEditor

Internetové médiá súťažia s mladými

26.07.2005, 00:00

V letnej sezóne, kedy aj internetové médiá vzhľadom na dovolenky ohrozuje pokles návštevnosti sa spravodajské servre Bleskovky.sk a Pravda.sk rozhodli podporiť self promo súťažami.

Najnavštevovanejší internetový portál na Slovensku Zoznam.sk prevádzkuje v spolupráci s vydavateľstvom Ringier už jeden a pol roka spravodajský server Bleskovky.sk . Aj tento rok bola v rámci tejto spolupráce spustená súťaž Dievča leta 2005. Súťaž prebieha vo viacerých kolách na špeciálnej podstránke Bleskoviek a hlasujúcimi sú návštevníci servera.

„Na základe hlasovania, ktoré prebieha do konca augusta, bude vybraných TOP 100 dievčat s najlepším hodnotením, ktorých fotografie budú zverejnené okrem internetovej stránky aj v špeciálnej prílohe denníka Nový Čas. Užívatelia Zoznamu a čitatelia Nového Času vyberú 20 najkrajších dievčat, z ktorých Dievča leta 2005 vyberie špeciálna komisia. Víťazka bude známa v priebehu septembra,“ predstavila súťaž marketingová riaditeľka Zoznam.sk Zuzana Trnovská.

Súťaž Chlapec leta usporiadala internetová redakcia denníka Pravda. O tom, kto sa ním stane, rozhodnú čitatelia serveru pravda.sk a denníka Pravda. Súťaž má jedenásť kôl. Desať základných a jedno finálové. Každý týždeň porota zložená zo známych tvárí z oblasti módy, vizáže, športu či šoubiznisu vyberie z poslaných fotografií desať chlapcov a čitatelia esemeskami určia víťaza, ktorý postúpi do finále.

Rozdiel medzi čitateľskými súťažami printových médií a online médií spočíva najmä v ľahkom priblížení sa internetových médií k svojim návštevníkom, ktorí sa oveľa jednoduchšie stávajú subjektom súťaženia. Prirodzeným je aj prepojenie súťaží s mobilnou komunikáciou, keďže prostriedkom hlasovania býva komerčná sms, na ktorú si napokon stále viac zvykáme aj pri iných mediatypoch. Dôležitou je komerčná stránka týchto súťaží a ich výsledný efekt, ktorý sa zakladá najmä na masovom zapojení návštevníkov do súťaže. Momentom rozhodovania sú aj v tomto prípade neraz ponúkané ceny, ktoré zatiaľ v prípade internetových médií citeľne zaostávajú za tlačovými náprotivkami.

Zdroj: Vladislav Doktor, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 09:42